امنیت دوچرخه سواری، با چراغ جلو شارژی دوچرخه برند تاپیک
امنیت دوچرخه سواری، با چراغ جلو شارژی دوچرخه برند تاپیک

امنیت دوچرخه سواری، با چراغ جلو شارژی دوچرخه برند تاپیک

امنیت دوچرخه سواری، با چراغ جلو شارژی دوچرخه برند تاپیک

وظيفه اصلي چراغ های جلو دوچرخه، روشن کردن مسير پيش روي شماست و با توجه به اينکه محدوده وسيعي از مسير را روشن مي کنند، به باتري قوي تري نياز دارند.
ساده ترين چراغ هاي جلو از يک لامپ، قاب محافظ لامپ، پايه اي جهت اتصال به فرمان يا کلاه دوچرخه و يک باتري که مي تواند به صورت جدا به تنه يا فرمان متصل شده و يا در قاب محافظ لامپ، جاسازي شده باشد، تشکيل شده اند.
در مدل هاي بعدي، از LED و يک باتري معمولي مانند A-A استفاده شده است. اين چراغ ها مجموعه اي کوچک هستند که براي نصب راحت و بي دردسر بر روي فرمان و يا دسته دوچرخه طراحي شده اند. اما در مدل هاي پيشرفته، به طور کلي از دو نوع اصلي لامپ هاي LED و HID و دو نوع باتري Ni-MH (نيکل متال هيدريد و Li-ion يون ليتيوم- همان باتري هايي که در گوشي هاي تلفن همراه به کار رفته) استفاده شده است.
با وجود اينکه ترکيبي از لامپ و باتري HID-NiMH يک ترکيب بسيار کارآمد است، اما نسل جديدي از چراغ هاي LED با تکنولوژي بهتر وارد رقابت با آن ها شده اند. تکنولوژي بهتر به اين معناست که چراغ هاي LED با همان تعداد و در مدت زمان مشابه، با دوام ترند و از قدرت روشنايي بيشتري برخوردار بوده، در شرايط آب و هوايي مرطوب و سرد، عملکرد مطلوبي دارند و در صورت آسيب به راحتي قابل تعويض مي باشند. به همين خاطر، بيشتر دوچرخه سواران استفاده از مجموعه چراغ هاي LED/Li-ion را به جهت تعادل مطلوب آن ها در عملکرد، مقاومت و سهولت شارژ شدن، ترجيح مي دهید.
پايه چراغ های دوچرخه بايد به گونه اي طراحي شود که براي باز و بسته کردن آن به ابزار خاصي نياز نباشد. بنابراين سادگي طراحي، مخصوصا در چراغ هايي که باتري براي شارژ مجدد بايد به طور کامل خارج شود، يکي ديگر از معيارهاي مهم است. نه تنها قدرت روشنايي چراغ، بلکه الگوي تابش پرتو و رنگ آن نيز مهم است. الگوي تابش پرتو مي تواند به صورت گسترده باشد، به اين معنا که عرض بيشتر و طول کمتري از مسير را روشن کند و يا به صورت متمرکز باشد، يعني طول بيشتري از مسير را در راستاي خود روشن کند. بسياري از دوچرخه سواران ترکيبي از دو الگوي بالا را ترجيح مي دهند. براي مثال يک دوچرخه سوار ممکن است از سيستم روشنايي اي متشکل از يک چراغ با پرتوي گسترده و چند چراغ با پرتوي متمرکز که به صورت جداگانه بر روي کلاه، فرمان دوچرخه و... نصب شده، استفاده کند. تا به وسيله پرتوي نور گسترده کليات مسير را ببيند و براي بررسي جزييات از پرتوهاي متمرکز استفاده کند.

چراغ جلو شارژی دوچرخه برند تاپیک، از چراغ های فوق العاده کاربردی در این زمینه می باشد. برند تاپیک از سال 1991 با ایده و طراحی جالب و منحصر به فرد خود یکی از پیشگامان صنعت لوازم جانبی دوچرخه به شمار می رود. اين برند تایوانی به دليل توليد محصولاتی با مهندسی خاص و تنوع بسیار زياد، همواره مورد توجه مشتاقان دوچرخه سواری بوده است.

این چراغ های شارژی، با وزن 117 گرم ،مقاوم در برابر نفوذ آب می باشند. نور زیاد این چراغ ها باعث خاص بودن آنها در میان دیگر برندها شده است و نور خروجی آنها به 500 لومن می رسد. همچنین دارای USB قابل شارژ هستند و جهت تمرکز روی دید نزدیک و دور، دو لنز برای این چراغ ها طراحی شده است. چراغ های جلو دوچرخه تاپیک،دارای نگهدارنده تلفن همراه هستند و قابلیت تابش نور به سمت پایین را نیز دارند. علاوه براین 6 درجه جهت تنظیم نور و دو لامپ با نور زرد در اطراف جهت ایمنی بیشتر، آنها را به یک چراغ کاربردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.باتری این چراغ ها 3000 میلی آمپری لیتیومی دارند. مدت زمان شارژ شدنشان  0.5 ساعت است و تا 4 ساعت، استفاده مفید دارند. قابلیت نصب روی دسته یا فرمان دوچرخه به قطر 25.4-33 میلی متر را دارا هستند و ضعیف شدن باتری را نشان می دهند.

نظرات

ارسال نظر