انواع لوازم جانبی دوچرخه
انواع لوازم جانبی دوچرخه

انواع لوازم جانبی دوچرخه

انواع لوازم جانبی دوچرخه

لوازم جانبی دوچرخه شامل مواردی می‌ شود که در هنگام خرید دوچرخه همراه دوچرخه نیست. هر دوچرخه مانند هر وسیله نقلیه دیگری به لوازم جانبی نیاز دارد. برخی از لوازم جانبی دوچرخه ایمنی و برخی دیگر راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می ‌آورند، به همین دلیل اکثر لوازم جانبی مربوطه را هر شخصی بنا به استفاده و سلیقه‌ خود تهیه می‌ کند.


قمقمه دوچرخه و جا قمقمه : به هنگام دوچرخه سواری به علت تعرق بالا و پایین آمدن سطح الکترولیت بدن، نوشیدن آب بسیار مهم است. از این رو به همراه داشتن قمقمه بسیار مهم و ضروری است. هر قمقمه نیاز به یک جا قمقمه دارد که روی تنه دوچرخه نصب می شود.


جک دوچرخه، یکی از مهم ترین لوازم جانبی دوچرخه بوده که باعث می‌ شود بتوانید دوچرخه را بدون نیاز به تکیه دادن به درخت و دیوار، پارک کنید.


نگهدارنده موبایل روی دوچرخه،‌ اجازه می‌دهد موبایلتان را به فرمان دوچرخه (کرپی) متصل کنید و حین حرکت بتوانید آن را ببینید یا از آن استفاده کنید.


با توجه به امکان پنچر شدن دوچرخه، بد نیست یک تیوپ اضافی همراه داشته باشید تا در صورت پنچر شدن، بی دردسر بتوانید مشکل را حل کنید. همچنین بد نیست با توجه به قیمت بسیار کم، یک ست وسایل پنچرگیری دوچرخه و تایرلور هم داشته باشید تا با پنچرگیری تیوپ، زباله کمتری تولید کنید.


دستکش دوچرخه هم در کنار کلاه ایمنی دوچرخه می‌تواند سطح ایمنی شما را بالاتر ببرد. باعث می‌شود در صورت زمین خوردن، کف دست شما که معمولا از اولین جاهایی است که به زمین می‌خورد، صدمه کمتری ببیند.


زین دوچرخه اغلب با نام صندلی دوچرخه شناخته می شود. که برای راحتی در دوچرخه سورای بهتر است از زین با کیفیت استفاده نمایید.


اگر در منطقه ای با آب و هوای مرطوب و بارانی زندگی می‌ کنید یا به دوچرخه سواری در پاییز و هوای بارانی علاقه دارید، به خرید گلگیر دوچرخه نیاز خواهید داشت. گلگیرها از آلوده و کثیف شدن تایر دوچرخه تان جلوگیری می کنند. 


کیلومتر شمار دوچرخه از جمله وسایلی است که برای افراد حرفه‌ای اهمیت دارد چرا که میزان مسافت طی شده برای محاسبه‌ی میزان کالری مصرفی قابل محاسبه است.


باربند دوچرخه : برای حمل دوچرخه با ماشین، شما نیاز به یک باربند دوچرخه  قابل اطمینان دارید تا اولاً به ماشین و خودرو شما آسیبی وارد نشود و ثانیاً دوچرخه در سلامت کامل حمل شود .

باربند حمل دوچرخه اصولاً یا به صورت باربند عقب ماشین (صندوقی) که در قسمت عقب ماشین نصب می شوند و یا باربند سقفی ارائه می شود .از جمله برند های معتبر که در این زمینه فعالیت میکنند برند های منابو، ساریس و افشار می باشد . 

نظرات

ارسال نظر