راه حلی برای بدنه شکسته دوچرخه
راه حلی برای بدنه شکسته دوچرخه

راه حلی برای بدنه شکسته دوچرخه

راه حلی برای بدنه شکسته دوچرخه

بدنه، تنه یا فریم قطعهٔ اصلی یک دوچرخه است که چرخ‌ها و دیگر قطعه‌ها روی آن نصب می‌شوند. شکل رایج و مدرن بدنه دوچرخه که برگرفته از طراحی دوچرخه‌های بی‌خطر است از دو مثلث تشکیل شده‌است: یک مثلث در جلو و دیگری در عقب دوچرخه.


فریم دوچرخه باید قوی، محکم و سبک باشند. تولیدکنندگان دوچرخه برای ساخت تنه‌ای با این مشخصات، از مواد و طراحی‌های مختلف استفاده می‌کنند. جنس تنهٔ دوچرخه‌های مدرن ممکن است از فولاد، آلومینیوم یا کربن، منیزیوم و تیتانیوم باشد.


ست بدنه ی دوچرخه که معمولاً با بدنه دوچرخه ارائه می‌شود شامل تنه دوچرخه، دوشاخ دوچرخه، کاسه دوشاخ دوچرخه و لوله زین می‌شود.


بدنه ی دوچرخه یکی از مهمترین قطعات دوچرخه می باشد ولی کمترین اصطلاک را دارد که نیاز به تعویض دارد . بیشترین شکستگی فریم معمولاً در دوچرخه های نمایشی و کوهستان رخ می دهد.

در دوچرخه های نمایشی و BMX به دلیل حرکات نمایشی که با دوچرخه می زنند ممکن است به بدنه فشار بیاید و شکسته شود. همچنین در دوچرخه های کوهستان نیز به دلیل مسیر هایی که دوچرخه سوار با این دوچرخه ها طی می کند ممکن است طی برخورد با سنگ یا صخره به تنه آسیب زده شود و یا دچار شکستگی شود . البته در دوچرخه های شهری نیز ممکن است در اثر برخورد دوچرخه سوار با ماشین یا سطح خیابان دچار شکستگی شود .


معمولا دوچرخه سوار فریم دوچرخه را در صورتی که آسیب دیده باشد و یا قصد ارتقاع دادن دوچرخه خود را داشته باشد تعویض می کند . در مورد آسیب ها و شکستگی های تنه، تنها تنه های آهنی و کرومولی امکان جوشکاری و تعمیر دارند و تنه های آلومنیومی و کربنی باید تعویض شوند و به هیچ وجه جوش پذیر نیستند و حتی در صورت جوشکاری در تنه های آلومنیومی یا تعمییر و چسباندن الیاف کربن در تنه های کربنی این تنه ها ترمیم نمی شوند و برای حفظ جان باید تعویض شوند .


در سایت کافه ورزش شما می توانید تنه های پر طرفدار کنندال و فوجی را در سایز های مختلف مشاهده نمایید و در صورت نیاز تهیه نمائید .

نظرات

ارسال نظر