تفاوت زین مسابقه ای و زین معمولی دوچرخه

تفاوت زین مسابقه ای و زین معمولی دوچرخه

زین دوچرخه همیشه یکی از مهم ترین لوازم دوچرخه بوده است، زیرا تمام وزن راکب هنگام رکاب زدن روی آن وارد می شود، در صورت عدم توجه و انتخاب نادرست باعث ایجاد آسیب هایی به بدن شما می شود و همچنین انتخاب اشتباه زین دوچرخه باعث سخت تر شدن رکاب زدن یا خسته شدن دوچرخه سوار می شود.

تعویض قطعات دوچرخه

تعویض قطعات دوچرخه

دوچرخه یک وسیله نقلیه هست  و ممکن است مانند بقیه وسایل نقلیه نیاز به تعمیر داشته باشد. شما باید قسمت های گوناگون دوچرخه را طی فواصل زمانی گوناگون چک کرده و اگر قطعه ای نیاز به تعمیر یا تعویض داشت زودتر اقدام کنید که حین دوچرخه سواری به مشکل برنخورید. 

راهنمای خرید دوچرخه و لوازم

راهنمای خرید دوچرخه و لوازم

خرید دوچرخه نیز همانند هر کالا یا وسیله‌ی دیگری نیاز به اطلاعات زیادی می باشد . از بین انواع دوچرخه، دوچرخه ای مناسب شماست که با هدف شما از دوچرخه سواری سازگاری داشته باشد.جهت انتخاب و خرید دوچرخه باید ابتدا رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید. در طراحی هر یک از این دوچرخه‌ها ویژگی‌هایی مدنظر قرار گرفته که آن دوچرخه را برای استفاده در محیط‌های مدنظر مناسب ساخته است.

تعمیر و نوسازی دوچرخه ها

تعمیر و نوسازی دوچرخه ها

خرید دوچرخه می تواند یکی از بهترین تصمیم های شما در زندگی باشد اما یک خرید به تنهایی کافی نیست. شما باید یاد بگیرید که چگونه باید از دوچرخه نگهداری کنید و یا در صورت نیاز با ابزارهایی که تهیه می کنید آن را تعمیر کنید و در بعضی از مواقع بعضی از قطعات نیاز به تعویض دارد که باید این کار را انجام دهید . 

کمپینگ با دوچرخه

کمپینگ با دوچرخه

کمپینگ در طبیعت و برای تور دوچرخه سواری می تواند یکی از با ارزش ترین و جالب ترین تجربیات هر مسافر دوچرخه سوار باشد . سفر با دوچرخه بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است که به غیر از آمادگی های لازم و قدرت جسمانی که احتیاج دارد نیاز به ملزوماتی دارد .

دوچرخه سواری و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در کرونا

دوچرخه سواری و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در کرونا

با توجه شیوع ویروس کرونا (COVID-19)، حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی سالم تبدیل به نگرانی اکثر مردم شده است. در این شرایط که افراد باید در قرنطینه خانگی باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، بر همین اساس شرکت در کلاس‌های ورزشی برای آنها مقدور نیست و فعالیت بدنی در بیشتر افراد کاهش یافته است. در این صورت، میل به غذا خوردن و افزایش کالری دریافتی بیشتر می‌شود و در نهایت این موضوع منجر به افزایش وزن آنها می شود.

دوچرخه کوهستان بخریم یا شهری؟

دوچرخه کوهستان بخریم یا شهری؟

تنوع زیاد دوچرخه، خرید دوچرخه را حتی از رکاب زدن در سربالایی کوهستان هم سخت‌تر کرده . جالب است بدانید که برای انواع سطوح، یک دوچرخه طراحی شده است تا دوچرخه سوار بتواند با استفاده از آن دوچرخه سواری کند.

دوچرخه خود را تجهیز کنید

دوچرخه خود را تجهیز کنید

دوچرخه سواری ورزشی ساده و پر هیجان می باشد ، شما می توانید با خرید تجهیزات و لوازم و اضافه کردن آنها به دوچرخه ی خود ، دوچرخه سواری را هیجان انگیز تر کنید . برای تجهیز کردن دوچرخه خود این نکته را در نظر بگیرید که که از لوازم با کیفیت و استاندارد بر روی دوچرخه خود استفاده کنید . 

دوچرخه سواری کودکان در بهار 1400

دوچرخه سواری کودکان در بهار 1400

با توجه به شرایط حال حاضر و بسته بودن مراکز تفریحی برای کودکان در ایام نوروز، دوچرخه یکی از بهترین و امن ترین تفریحات برای آنها محسوب می شود و خانواده ها با خیال راحت می توانند کودک خود را با این ورزش مفرح سرگرم نمایند. 

دوچرخه سواری در تعطیلات نوروز 1400

دوچرخه سواری در تعطیلات نوروز 1400

با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور تعطیلات نوروزی امسال با شرایط متفاوتی همراه شده و با توجه به احتمال کنسل شدن سفرها باید برای گذراندن اوقات در این ایام فکری کرد ، پیشنهاد ما کافه ورزشی ها به شما افراد برای بهتر گذراندن تعطیلات استفاده از دوچرخه و گشت و گذار در شهر با دوچرخه می باشد. 

خرید لوازم دوچرخه در کیش - بخش سوم

خرید لوازم دوچرخه در کیش - بخش سوم

از دیگر لوازم و قطعات برند معتبر تاپیک که به صورت کارتنی و عمده بدون واسطه می توانید از سایت کافه ورزش که تنها نماینده این برند معتبر و شناخته شده می باشد برای فروشگاه خود تهیه کنید در زیر اشاره شده و یا در صورتی که در حال افتتاح فروشگاه لوازم دوچرخه هستید ، می توانید فروشگاه خود را با این لوازم تجهیز کرده و به مشتریان خدمات ارائه دهید. تمامی این قطعات در کیش تحویل داده می شود و شما میتوانید با خرید از سایت این محصولات را در کیش  تحویل بگیرید. 

خرید لوازم دوچرخه در کیش - بخش دوم

خرید لوازم دوچرخه در کیش - بخش دوم

همانطور که در مقاله ی قبلی اعلام شد، در شهر کیش و سایر استان ها مغازه داران و فروشگاه هایی که دوچرخه و قطعات و لوازم دوچرخه به دوچرخه سواران ارائه می دهند می توانند با خرید محصولات کارتنی تاپیک به صورت عمده  و بدون واسطه از سایت معتبر کافه ورزش فروشگاه خود را تجهیز کرده. برند تاپیک به دلیل کیفیت بالا و استاندارد بودن، بین دوچرخه سواران شناخته شده و بسیار معتبر می باشد. 

خرید لوازم دوچرخه در کیش

خرید لوازم دوچرخه در کیش

با توجه به نیاز جامعه به دوچرخه و لوازم آن، فروشگاه های بسیاری در سراسر کشور هستند که این لوازم را در اختیار شما قرار می دهند . امروزه شرکت های متنوع با برندهای زیادی وجود دارند که لوازم و قطعات دوچرخه را تولید می کنند و با در نظر گرفتن کارایی دوچرخه، قطعات مربوطه را تولید می کنند. از برند های شناخته شده ای که در حال حاضر در بازار موجود می باشد و بین دوچرخه سواران محبوبیت دارد می توان به تاپیک  اشاره کرد.

تعویض زین دوچرخه

تعویض زین دوچرخه

در رشته ی دوچرخه سواری یکی از مهم ترین اجزا برای هر دوچرخه سوار زین دوچرخه است ، زیرا تمام وزن دوچرخه سوار را بر روی دوچرخه قرار می دهد، زین ها بسته به نوع رشته ی دوچرخه سواری متغییر می باشد ، به عنوان مثال زین های مورد استفاده در دوچرخه های شهری با دوچرخه های کوهستان باید تفاوت داشته باشد. 

معرفی انواع نگهدارنده موبایل

معرفی انواع نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل یک ابزار کاربردی برای نگه داشتن تلفن همراه و تبلت بدون استفاده از دست می باشد. از این ابزار بسیار کاربردی می توان در منزل، محیط کار، و هنگام رانندگی در خودرو استفاده کرد . نگهدارنده های موبایل انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارد و هر شخص با توجه به نیاز و محیطی که قرار است از پایه نگهدارنده استفاده کند، استند مورد نیاز خود را خریداری می نماید.

آچار و ابزارهای مختلف برای تعمیر دوچرخه

آچار و ابزارهای مختلف برای تعمیر دوچرخه

در هنگام دوچرخه سواری، شما به یک سری لوازم و تجهیزات دوچرخه سواری نیازمندید تا در صورتی که با مشکلی مواجه شدید از آن ها بهره گرفته و یا با استفاده از این تجهیزات، دوچرخه سواری خود را لذت بخش تر نمایید. دوچرخه سوار بدون لوازم دوچرخه هم می تواند دوچرخه سواری کند ولی بهتر است برای داشتن یک دوچرخه سواری ایمن و راحت این لوازم را تهیه کند. 

پوشیدنی های یک دوچرخه سوار

پوشیدنی های یک دوچرخه سوار

هنگام تهیه لباس دوچرخه سواری باید مکان و نوع دوچرخه سواری خود را در نظر بگیرید ، به طور مثال لباس و پوششی که برای دوچرخه سواری شهر و جاده استفاده می کنید با پوشش شما هنگام دوچرخه سواری حرفه ای بسیار متفاوت است و همینطور پوشش شما در فصل سرما با فصل های دیگر فرق دارد . لباس‌های دوچرخه‌سواری در ساده‌ترین حالت شاملِ شورت دو بندی یا شلوار تنگ، پیراهن دوچرخه سواری، دستکش دوچرخه سواری، جوراب و کفش دوچرخه سواری و همچنین بادگیر و پولیور می باشد که در روزهای سرد از آن استفاده می شود.

تعمیر چرخ دوچرخه

تعمیر چرخ دوچرخه

چرخ دوچرخه های شهری و جاده ای بر اثر ضربه بر لبه ی جدول یا جوب ممکن است دچار لنگی شود و یا به دلیل نبودن توپی چرخ سازگار به مکانیزم بلبرینگ به مرور زمان و عدم سرویس مداوم مستهلک گردد و نیاز به سرویس داشته باشد. 

دوچرخه سواری کودکان در زمستان

دوچرخه سواری کودکان در زمستان

دوچرخه سواری برای کودکان یک فعالیت سالم و بسیار سرگرم کننده می باشد که به آنها احساس مستقل بودن می دهد  و بسیار برایشان لذت بخش است . همچنین دوچرخه سواری یک ورزش عالی برای تقویت عضلات پا و تقویت ماهیچه های قلب می باشد که این امر باعث بهبود استقامت بدن شده و چنانچه کودک شما دارای اضافه وزن باشد میتواند بهترین تفریح و سرگرمی برای او در جهت کاهش آن باشد. 

خرید عمده لوازم دوچرخه

خرید عمده لوازم دوچرخه

امروزه شرکت های متنوع با برندهای زیادی وجود دارند که لوازم و قطعات دوچرخه را تولید می کنند و با در نظر گرفتن کارایی دوچرخه ، قطعات مربوطه را تولید می کنند. از برند های شناخته شده ای که در حال حاضر در بازار موجود می باشد و بین دوچرخه سواران محبوبیت دارد می توان تاپیک ، کرنک برادرز، مویک و شیمانو اشاره کرد . 

باربندهای مختلف برای حمل دوچرخه

 باربندهای مختلف برای حمل دوچرخه

دوچرخه وسیله ای است که به تنهایی با آن می توان از منطقه ای به منطقه ی دیگر رفت اما لازم است برای شرکت در برنامه های طبیعت گردی با دوچرخه و یا سفرهای تفریحی دوچرخه سواری، دوچرخه ی خود را با باربند حمل کنید. باربند دوچرخه یکی از کاربردی ترین کالاهای یک دوچرخه سوار می باشد که می توان برای حمل دوچرخه  تهیه و استفاده کرد . که معمولا برای هر خودرو از باربند مخصوص به آن استفاده می شود. یکی ازمزیت های باربند این است که  باعث می شود فضای داخل ماشین بیشتر باشد و با خیال آسوده سفر کنید.

تعمیر و نوسازی دوچرخه های قدیمی

تعمیر و نوسازی دوچرخه های قدیمی

برخی از دوچرخه سواران بنا به دلایلی ممکن است مدتی دوچرخه سواری را کنار گذاشته و مجدد تصمیم به دوچرخه سواری بگیرند و یا ممکن است برخی از افراد در منزل خود دوچرخه ی بلااستفاده ای دارند که با توجه به شرایط تصمیم می گیرند از این دوچرخه استفاده کنند و در این اوضاع هم ورزش را شروع کنند و هم با توجه به شرایط کرونایی موجود بهتر است دوچرخه را جایگزین دیگر وسایل نقلیه کنید.

دوچرخه سواری در پاییز

دوچرخه سواری در پاییز

دوچرخه‌سواری در فصل سرما ، فعالیتی نیست که نتوان در آن پیشرفت کرد بلکه شما می‌توانید در این مسیر با توجه به شرایط های مختلف به پیشرفت برسید. فصل پاییز هم یکی از زیباترین فصل هاست و دوچرخه سواری در این فصل لذت های خودش را دارد چرا که با دوچرخه سواری در خیابان ها و پیست های مختلف می توانید تغییر فصل را از نزدیک لمس کنید و از هوای پاییزی لذت ببرید. فصل پاییز خنک‌تر از تابستان است و بر خلاف زمستان هوا تمیز است و می‌توان با خیال راحت خارج از فضای بسته ورزش کرد.

لوازم چرخ دوچرخه

لوازم چرخ دوچرخه

دوچرخه از قطعات مختلفی تشکیل شده است ، که با شناخت آن لوازم، کارکردن با دوچرخه راحت تر می باشد. بعد از تنه یا فریم دوچرخه که تمامی اجزای دیگر روی آن سوار می‌شوند مهمترین عضو دوچرخه، چرخ دوچرخه می باشد که وظیفه انتقال وزن و نیرو را به زمین بر عهده دارد. دوچرخه دارای دو چرخ متصل به یک شاسی می باشد که یک چرخ در جلو و یک چرخ در عقب قرار دارد.تنه باید تا جای امکان سبک و مقاوم باشد تا بتواند به خوبی نیرو را به چرخ ها انتقال دهد.

اهمیت گلگیر دوچرخه در هوای بارانی

اهمیت گلگیر دوچرخه در هوای بارانی

در فصل سرما بیشتر دوچرخه سواران دوچرخه های خود را کنار گذاشته و ترجیح می دهند از اتومبیل خود استفاده کنند. ولی با توجه به شرایط کنونی و نیز آلودگی هوا رفت و آمد با دوچرخه فکر بهتری می باشد، دوچرخه سواری در هوای سرد و بارانی کار سختی نیست و تنها تجهیزات اضافی را به همراه دارد که در تابستان و دیگر فصل ها مورد نیاز شما نمی باشد، کافی است کمی لوازم جانبی به دوچرخه تان اضافه کنید، گرم بپوشید و محتاطانه تر برانید.

تاثیر کیفیت لباس مناسب در دوچرخه سواری

تاثیر کیفیت لباس مناسب در دوچرخه سواری

 بیشتر رشته های ورزشی برای بهتر ارائه شدن و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی لباس مخصوص خود را دارند. در دوچرخه سواری نیز علاوه بر انتخاب دوچرخه ی مناسب و استاندارد، انتخاب لباس مناسب و با کیفیت نیز یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت می باشد. دوچرخه سواری با استفاده از لباس و استایل معمولی نیز امکان پذیر می باشد ولی این در صورتی است که آب و هوا خوب باشد و شما قصد پیمودن مسافت طولانی را نداشته باشید، در غیر این صورت استفاده از لباس مناسب دوچرخه سواری برای مسیرهای طولانی تر و سریع تر در آب و هوایی سرد با باد ضروری می باشد.

دوچرخه سواری در دوران قرنطینه

دوچرخه سواری در دوران قرنطینه

دوچرخه وسیله حمل‌ونقل پاک این روزها، در سایه پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کرده است. رشته ورزشی دوچرخه‌سواری به دلیل اینکه یک رشته انفرادی است و تمرینات آن در خانه نیز قابل اجراست، از سوی برخی از ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش در روزهای شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی مورد توجه بیشتری قرار گرفت. 

اهمیت زین در دوچرخه سواری

اهمیت زین در دوچرخه سواری

زین دوچرخه یکی از انواع قطعات تنه دوچرخه است که اهمیت بسیار زیادی دارد. چون در صورت عدم توجه و انتخاب نادرست باعث ایجاد آسیب هایی به بدن شما می شود. همچنین انتخاب اشتباه زین باعث سخت تر شدن رکاب زدن یا خسته شدن دوچرخه سوار می شود.

لوازم تعمیر دوچرخه

لوازم تعمیر دوچرخه

اولین کار بعد از خرید دوچرخه برای مواجه نشدن با مشکل، تنظیمات اولیه قطعات دوچرخه می باشد. مثلاً تنظیم پدال که در جای خود قرار گرفته باشد و یا تنظیم زین که باید به گونه ای باشد که در هنگام نشستن روی آن و قرار دادن پا روی پدال، زانو به حالت مستقیم قرار گیرد.

دوچرخه سواری با کیلومتر شمار

دوچرخه سواری با کیلومتر شمار

طبق تحقیقات پزشكی، دوچرخه سواری به میزان حداقل 32 کیلومتر در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش میدهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام 20 کیلومتر در ساعت در جاده ای هموار 450 کیلو کالری در ساعت مصرف می کند، احساس جوانی در فرد ایجاد کرده و استرس را می کاهد. دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی هوازی است و این نوع ورزش برای ریه ها که نقش ارسال و تامین اکسیژن خون را دارند  مفید است . داشتن قلب و ریه هایی قوی ازپارامترهای اساسی سلامتی جسم است .

نقش لوازم ایمنی در دوچرخه سواری

نقش لوازم ایمنی در دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از رشته های ورزشی و تفریحات پر طرفدار می باشد . دوچرخه به دلیل عدم ثبات نسبی و داشتن لاستیک‌های کم حجم و سبک نسبت به وسایل نقلیه دیگر بیشتر در معرض حوادث جاده‌ای قرار دارد. و در واقع از آنجایی که حادثه هیچ وقت خبر نمی دهد و دوچرخه سواران نیز مانند دیگر کاربران جاده‌ها به هنگام سوار شدن بر وسیله نقلیه خود با خطرهای متفاوتی روبه‌رو هستند؛  بهتر است همیشه در هنگام دوچرخه سواری با در نظر گرفتن احتیاط و حفظ آگاهی از محیط و استفاده از لوازم ایمن و با کیفیت احتمال تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و خدای نکرده در صورت تصادف و همچنین زمین خوردگی دچار مشکلات جدی نشویم.

انواع تیوپ دوچرخه

انواع تیوپ دوچرخه

انتخاب یک لاستیک مناسب برای دوچرخه، علاوه بر امنیت بیشتر، بر سرعت و کیفیت دوچرخه سواری نیز تاثیر گذار است. داشتن یک لاستیک خوب و باکیفیت می تواند راحتی، کشش و مقاومت در برابر سایش کمتری را برای حرکت سریعتر و کارآمدتر داشته باشد. همچنین شما با انتخاب لاستیک مناسب و بادوام می تواند تجربه ی جدیدی از دوچرخه سواری داشته باشید و ماه ها و سال ها با خیال راحت و بدون آسیب دیدگی دوچرخه سواری کنید. انتخاب لوازم جانبی دوچرخه مناسب در رکاب زنی بهتر به شما کمک شایانی می کند.

اهمیت و کیفیت لوازم دوچرخه در دوچرخه سواری

اهمیت و کیفیت لوازم دوچرخه در دوچرخه سواری

یکی از دلایلی که ما دوچرخه را به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل انتخاب کرده‌ایم این است که سلامتی بلند مدت و کیفیت زندگی برایمان اهمیت دارد. بنابراین بهتر است از لوازم دوچرخه با کیفیت و استاندارد بر روی دوچرخه استفاده کنیم.

لوازم ایمنی دوچرخه سوار

لوازم ایمنی دوچرخه سوار

قبل از هر ورزشی ابتدا باید ایمنی لازم آن را فراهم کنیم. در دوچرخه سواری نیز مانند بقیه ورزش ها باید این ایمنی را با استفاده از کلاه، زانوبند، دستکش، عینک و آرنج بند مهیا کنیم. دوچرخه سوار با آگاهی کامل و تهیه تجهیزات ایمنی مناسب ، از خود در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند.

لوازم مورد نیاز تعمیر دوچرخه

لوازم مورد نیاز تعمیر دوچرخه

خوشبختانه امروزه با توجه به روی آوردن به سمت استفاده از دوچرخه نباید از نگهداری و سرویس دوچرخه نیز غافل شویم ، دوچرخه نیز مانند سایر وسایل و ابزاری که ما از آنها استفاده می کنیم خراب می شود که باید با رسیدگی به آنها مشکلات را حل کرده تا از عمر مفید آنها کم نشود و بازدهی بیشتری داشته باشد.

آشنایی با دوچرخه پیست

آشنایی با دوچرخه پیست

دوچرخه ی پیست همانطور که از نامش پیداست برای سرعت و مسابقه ساخته شده و بهترین جای استفاده از آن پیست مسابقات در سالن ها و ورزشگاه ها است نه خیابان های شهر؛ چون علاوه بر این که این دوچرخه ها بسیار گران قیمت هستند در مصارف شهری کاملا آسیب پذیر نیز خواهند بود.

نکاتی در مورد خرید دوچرخه شهری

نکاتی در مورد خرید دوچرخه شهری

دوچرخه شهری به نوعی از انواع گوناگون دوچرخه گفته می‌شود که برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوتاه و نیمه‌کوتاه و مناطق نسبتاً هموار نظیرِ خیابان‌های شهر طراحی شده است. این نوع دوچرخه که معمولا برای سطوح صاف و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد لاستیک های آن برای استحکاک کمتر ، معمولا نسبت به دوچرخه کوهستان نازکتر است و نحوه نشستن آن به شکلی است که دید خوبی از اطراف را فراهم می کند.

انواع باربند دوچرخه

انواع باربند دوچرخه

دوچرخه ‌سواری یکی از تفریحات لذت بخش است که به‌عنوان ورزشی محبوب شناخته می‌شود. یکی از دغدغه‌های بیشتر دوچرخه‌سواران یافتن محلی مناسب برای دوچرخه‌سواری است . این مکان‌ها ممکن است در نزدیکی شما نبوده و مجبور شوید دوچرخه خود را به آنجا منتقل کنید، حمل دوچرخه با خودرو یکی از مهمترین نیازهای یک دوچرخه سوار است که از باربند مناسب برای هر خودرو استفاده می شود. باربند باعث می شود فضای داخل خودرو گرفته نشود و دوچرخه ها سالم به مقصد برسند.

لوازمی که بعد از خرید دوچرخه باید تهیه شود

لوازمی که بعد از خرید دوچرخه باید تهیه شود

پس از خرید دوچرخه  مناسب خود از لحاظ سایز، بهتر است در قدم اول وسایل جانبی مورد نیاز برای دوچرخه سواری را تهیه کنید. با توجه به اینکه ایمنی و سلامت دوچرخه‌سوار و خود دوچرخه دارای اهمیت بالایی است، در اینجا به معرفی لوازم ضروری برای حفظ ایمنی و سلامت شما و دوچرخه‌تان خواهیم پرداخت.

نکاتی در مورد خرید چرخ دوچرخه

نکاتی در مورد خرید چرخ دوچرخه

لاستیک‌های عریض‌تر، ثبات بیشتری در سرعت بالا دارند. زیرا سطح تماس وسیع‌تر با زمین، مقاومت غلتشی را افزایش می‌دهد. بیشتر در دوچرخه‌های دانهیل از لاستیک‌هایی عریض‌تر به منظور حفظ تعادل روی صخره‌ها و پرتگاه‌ها استفاده می‌شود (لاستیک‌هایی با عرض بیشتر از 2.5 اینچ) و در مورد دوچرخه‌های کراس کانتری نیز استفاده از لاستیک‌هایی با عرض 1.9 تا 2.25 اینچ مرسوم است.

معرفی طبق قامه دوچرخه برند FSA

معرفی طبق قامه دوچرخه برند FSA

طبق قامه دوچرخه قطعه ای است که مستقیما نیروی پا و بدن دوچرخه سوار را به دوچرخه و تنه یا همان فریم دوچرخه منتقل میکند و موجب حرکت میگردد. طبق قامه های مختلف در ابعاد و جنس های مختلفی برای رشته های دوچرخه سواری مختلف وجود دارد.

معرفی 3 مدل چراغ جلو دوچرخه برند تاپیک

معرفی 3 مدل چراغ جلو دوچرخه برند تاپیک

رکاب زدن در مسیر های تاریک و شب هنگام همواره نیاز به این دارد که بر مسیر دید کامل داشته باشید و یا دیگر استفاده کنندگان از مسیر بتوانند شما را ببینند پس بهتر است یک عدد چراغ جلو مخصوص دوچرخه را بر روی دوچرخه خود ببندید و با خیال راحت در مسیر رکاب بزنید.د ر این مقاله سعی داریم چند مدل چراغ جلو از برند مطرح تاپیک به شما معرفی کنیم.

معرفی زین دوچرخه

معرفی زین دوچرخه

زین دوچرخه همیشه یکی از مهم ترین اجزا دوچرخه بوده است، زیرا تمام وزن راکب هنگام رکاب زدن روی آن وارد می شود، یک زین میتواند دوچرخه سواری را بسیار نرم و لذت بخش کند و در عین حال میتواند سواری و کارایی دوچرخه را به شدت سخت و دشوار سازد، پس انتخاب زین مناسب برای دوچرخه یکی از مهم ترین انتخاب ها برای هر دوچرخه سوار حرفه ای است.

انواع نگهدارنده موبایل

انواع نگهدارنده موبایل

 اینستاگرام در ابتدا بیشتر برای به اشتراک گذاری عکس برای عکاسان بود که بتوانند آثار خود را در اینستاگرام نمایش دهند ولی با رشد امکانات این شبکه اجتماعی، کاربری عمومی تری پیدا کرد و موجب جذب کاربران زیادی شد تا جایی که امروزه کسب و کارهای زیادی از طریق اینستاگرام رشد کرده و دیگر تنهای جایی برای سرگرمی نیست. از این نظر کاربری اینستاگرام در ایران به نوعی با شبکه اجتماعی توییتر در جهان مقابسه می شود.

انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه کودک

انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه کودک

دوچرخه برای کودکان به معنای تفریح و لذت زندگی است و برایشان بسیار حائز اهمیت است. به نحوی که والیدن حتی برای تنبیه و یا تشویق کودکان خود از آن  به عنوان جایزه استفاده می کنند. اما در زمان خرید دوچرخه همواره یکی از دغدغه های اصلی انتخاب سایز مناسب است تا بدن کودک کمترین فشار را تحمل کند و بتواند دوچرخه را حداقل برای چند سال استفاده کند .

لوازم موردنیاز برای سفر با دوچرخه

لوازم موردنیاز برای سفر با دوچرخه

این مجموعه باید شامل تمامی تجهیزات مورد نیاز برای زندگی کردن در چند روز و هفته یا حتی چند ماه باشد، بر این اساس باید قابلیت حمل و فضای زیادی برای این کار فراهم کرد که میتوان از کیف های مختلف دوچرخه، باربند و خورجین استفاده کرد.

انواع گلگیر دوچرخه

انواع گلگیر دوچرخه

گلگیر ها می مدل مختلفی دارند که قابل نصب بر روی دوچرخه های شهری و دوچرخه های کوهستان باشد ، گلگیر معمولا در بالای لاستیک جلو و عقب قرار میگیرد اما مدل هایی هم موجود هستند که زیر زین یا بر روی بدنه دوچرخه قابل نصب هستند ، در این مطلب به چند مورد گلگیر اشاره خواهیم کرد :

آموزش دوچرخه سواری کودکان

آموزش دوچرخه سواری کودکان

با رسیدن تابستان و به پایان رسیدن سال تحصیلی تب دوچرخه‌سواری دوباره برای بچه‌ها داغ خواهد شد. دوچرخه‌سواری کودکان همیشه یکی از دغدغه‌های والدین بوده و نگرانند که مبادا فرزندانشان زمین بخورد. حتی زمانی که قرار است از سه‌چرخه فرزندشان را جدا کنند و برای او دوچرخه بخرند مدتی استرس خواهند داشت. در زیر توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید در چند مرحله دوچرخه‌سواری را به فرزندانتان بیاموزید.

انواع تلمبه دوچرخه

انواع تلمبه دوچرخه

برای دوچرخه سواران لاستیک و میزان باد آن یکی از ارکان مهم است زیرا بر روی مصرف انرژی تاثیر مستقیم دارد و تنظیم بودن آن حیاتی است، از طرف دیگر دوچرخه مخصوصا دوچرخه های کوهستان باید تجهیزات کامل را برای مواقع پنچر شدن لاستیک داشته باشند که شامل تیوب، چسب پنچری، تایرلیور و تلمبه می شود.

انواع کفش دوچرخه سواری

انواع کفش دوچرخه سواری

یکی از این اصول که بسیار زیاد شما را در رکاب زدن و کمتر تلف شدن انرژی شما، کمک میکند کفش مخصوص دوچرخه سواری می باشد. کفش های مخصوص در زیر کفیشان جای مخصوص برای بستن پل پنجه رکاب دارند که بعد از نصب کردن آن پای شما در پنجه فیکس شده و با راحتی و قدرت بیشتر میتوانید رکاب بزنی

تعداد آیتم ها در هر صفحه