کدام ترمز برای کدام دوچرخه مناسب است؟
کدام ترمز برای کدام دوچرخه مناسب است؟

کدام ترمز برای کدام دوچرخه مناسب است؟

کدام ترمز برای کدام دوچرخه مناسب است؟

ترمز بخشی از دوچرخه می باشد که به شما اجازه می دهد سرعت خود را در حین دوچرخه سواری تنظیم نمایید. با استفاده از ترمز سرعت دوچرخه ی شما در حین دوچرخه سواری کاهش می یابد و در صورت نیاز دوچرخه شما متوقف می شود. ترمز به دوچرخه سوار کمک می نماید تا سرعت خود را متناسب با محیطی که دوچرخه سواری می نماید تنظیم نماید و او را از خطرهای احتمالی در حین دوچرخه سواری ناشی از سرعت بالا حفظ نماید.


به صورت کلی دو مکانیزم مکانیکی (سیمی) و هیدرولیکی (روغنی) برای ترمز دوچرخه وجود دارد. در حالی که ترمزهای مکانیکی از سیم برای فعال کردن ترمز استفاده می کنند، دوچرخه های ترمز هیدرولیکی از روغن هیدرولیک مایع برای درگیر شدن لنت ترمز خود استفاده می کنند. درک نحوه عملکرد هر دوی این مکانیسم ها ضروری است و این موضوع به شما امکان می دهد بهترین نوع ترمز دوچرخه را برای سبک سواری خود انتخاب کنید. نحوه ی کار کردن این ترمز ها به شرح زیر می باشد :


ترمزهای دیسک مکانیکی یا سیمی: وقتی دوچرخه‌سوار دسته ترمز در یک دوچرخه با ترمز دیسک مکانیکی را می‌فشارد، اهرم سیمی را می‌کشد که باعث می‌شود لنت ترمز داخل کالیپر حرکت کرده و به دیسک ترمز بچسبد.


ترمزهای دیسک هیدرولیکی : هنگامی که دوچرخه‌سوار دسته ترمز هیدرولیک خود را می‌فشارد، اهرم به مایع هیدرولیک که داخل شلنگ ترمز است فشار وارد می‌کند. فشار وارده به روغن ترمز سبب می‌شود که روغن داخل شلنگ حرکت کرده و لنت را به سمت دیسک ترمز حرکت دهد.


ترمز های هیدرولیکی از جدیدترین و حرفه ای ترین سیستم های ترمز دوچرخه هستند که بر روی دوچرخه های حرفه ای و گران قیمت استفاده می شود . در دوچرخه های حرفه ای و کوهستان از انواع ترمز دیسک هیدرولیک به دلیل عملکرد خوب و عالی در هوای برفی و بارانی استفاده می شود . البته که برای انواع دوچرخه ها میتوان از این ترمز ها استفاده نمود.


ترمز های ویبریک به صرفه ترین سیستم ترمز برای دوچرخه های قدیمی و حتی جدید موجود در بازار هستند که علاوه بر قیمت مناسب از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند، تنها ایرادی که می توان به ترمز های ویبریک گرفت این است که در شرایط آب و هوای بارانی دقت و کارایی آن کاهش می یابد.

نظرات

ارسال نظر