تعویض لوازم جانبی دوچرخه در خانه
تعویض لوازم جانبی دوچرخه در خانه

تعویض لوازم جانبی دوچرخه در خانه

تعویض لوازم جانبی دوچرخه در خانه

دوچرخه نیز یکی از وسایل نقلیه می باشد که مانند سایر وسایل نقلیه نیاز به تعمیرو سرویس دارد. سرویس دوچرخه یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از به خرج افتادن این وسیله است. سرویس دوچرخه نو یا آچارکشی دوچرخه که در وسایل نقلیه موتوری هم انجام می شود در حفظ کیفیت این وسایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


همانطور که می دانید بعد از استفاده طولانی مدت بر حسب کیلومتر، اجزای دوچرخه ممکن است از حالت ریگلاژ اولیه خود خارج شوند و یا به اصطلاح دوچرخه سوارها، خودشان را باز کنند. در این مواقع برای جلوگیری از آسیب های بیشتر اقدام به آچار کشی دوچرخه و تنظیم مجدد قطعات دوچرخه می کنند. این اقدامات در دوچرخه های حرفه ای نیاز به تخصص دارد پس حتما پیشنهاد می کنید از یک تعمیرکار دوچرخه حرفه ای کمک بخواهید ولی برای تعمیر یا سرویس کردن برخی از لوازم جانبی دوچرخه نیاز به تعمیر کار حرفه ای نمی باشد و شما می توانید در منزل به وسیله ی لوازم تعمیری خود آن را تعمیر یا تعویض نمایید .


یکی از لوازمی که می توان در منزل آن را چک کرد، هردو لنت ترمز دوچرخه می اشد که اهمیت بالایی دارد، به خاطر داشته باشید برای کارایی بهتر ترمز دوچرخه باید از لنت ترمز با کیفیت بالا استفاده کنید. برای افزایش امنیت در دوچرخه سواری، باید مرتب لنت ها در سرویس دوچرخه به صورت دوره ای بررسی شوند.


تعویض تیوپ ویا پنچر گیری دوچرخه را نیز خودتان می توانید در منزل به وسیله ابزار آن انجام دهید .


روغن کاری زنجیر دوچرخه، سعی کنید همیشه روغن زنجیر دوچرخه را در کیف ابزار خود داشته باشید این روغن باید با توجه به آب و هوا انتخاب می شود. وجود روغن زنجیر به شما کمک می کند تا در مواقع ای که حس می کنید دوچرخه شما بسیار خشک است و زمان رکاب زدن به سختی رکاب می زند، می توانید از این روغن استفاده کنید .


تنظیم زین دوچرخه و یا تعویض آن که میتوانبه راحتی در منزل آن را تعویض کرد. در صورتی که زین شما به صورت ریلی و یا پیچی باشد می توانید آن را با زین دیگری که مناسب و استاندارد می باشد تعویض کنید .


برای سرویس و تعمیر شانژمان، کمک فنر دوچرخه، ست دنده ها در صورتی که ابزار مورد نیاز و مهارت لازم را دارید می توانید در منزل تعمیر نمایید ولی در غیر اینصورت بهتر است توسط سرویس کار انجام شود .

نظرات

ارسال نظر