خرید دوچرخه کارکرده یا خرید دوچرخه دست دوم
خرید دوچرخه کارکرده یا خرید دوچرخه دست دوم

خرید دوچرخه کارکرده یا خرید دوچرخه دست دوم

خرید دوچرخه کارکرده یا خرید دوچرخه دست دوم

قبل از خرید هر چیزی نیاز به تحقیق دارید، تا بعداً از خرید خود راضی باشید . خرید دوچرخه ی کار کرده نیز از این موضوع مستثنی نیست. ممکن است شما قصد خرید دوچرخه برای خود را دارید ولی مبلغ زیادی برای هزینه کردن ندارید، در این صورت  می توانید دوچرخه ی کارکرده برای خود در نظر بگیرید .
 

خرید دوچرخه ی کارکرده باید با دقت انجام شود، شما وقتی قصد خرید دوچرخه ی کارکرده را دارید یعنی قیمت نو آن دوچرخه در بازار بالا است و یا دیگر موجود نیست و شما می توانید در بازار یا در سایت های معتبر کارکرده ی آن را تهیه کنید . بهتر است دوچره ی کارکرده را از فروشگاه ها یا افراد معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید .


در کشورهای توسعه‌یافته وسیله‌ای را که خریداری شده ولی استفاده‌ی چندانی از آن نشده و یا تعداد دفعات استفاده از آن محدود است، به عنوان کالای دست‌‌دوم ارائه می‌کنند، به عبارت دیگر وسیله‌ای که پنجاه درصد از عمر مفید آن باقی مانده، دست‌دوم نام می‌گیرد.
 

نکته‌ی مهم در خرید دوچرخه‌ی کارکرده این است که خودِ دوچرخه و به ویژه سیستم‌ دنده‌ی دوچرخه، وسایلی کاملاً مصرفی هستند که عمر محدودی دارند و در صورت عدم نگهداری مناسب، مستهلک خواهند شد. از این رو اگر تمایل به خرید دوچرخه‌ی کارکرده دارید باید دوچرخه‌ای را بیابید که حداقل پنجاه‌ درصد از عمر آن باقی مانده باشد. اگر مدل دوچرخه یا شرکت سازنده دوچرخه ی خاصی را در ذهن دارید بهتر است از نمایندگی آن مدل کمک بگیرید . 


حال ممکن است دوچرخه‌ای پیدا ‌شود که در شرایط مناسبی نگهداری شده و ارزش خرید دارد و انتخاب آن می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. سال ساخت دوچرخه نیز مهم است که خیلی قدیمی نباشد، بعد از پیدا کردن دوچرخه ی کارکرده ی در حد نو شما باید سایز آن و رشته ی دوچرخه را چک کنید که برای شما مناسب باشد، دوچرخه رشته ی کوهستان معمولاً مناسب تر می باشد چرا که می توانید از دوچرخه در مناطق شهری نیز استفاده کنید .
 

حال باید ببینید چه ست لوازمی روی دوچرخه نصب شده، یعنی برند ترمز دوچرخه، دسته دنده، دوشاخ، شانژمان، طبق عوض کن دوچرخه  که روی قیمت دوچرخه تاثیر گذار است اما به شرطی که سالم باشند .  


اولین اقدامی که برای بررسی سالم بودن دوچرخه باید انجام ‌دهید، چک کردن بدنه یا همان فریم دوچرخه است. که دارای ترک یا شکستگی نباشد . بعد از چک کردن بدنه دوچرخه، توپی چرخ دوچرخه در عقب و جلو و توپی تنه آن را چک کنید، توپی نباید حین حرکت صدا بدهد و شما باید با چک کردن از سالم بودن آن مطمئن شوید .
 

ست دنده دوچرخه و زنجیر دوچرخه موردنظر را نیز چک کنید زیرا ممکن است  به دلیل رکاب زدن مسافت زیاد، طبق تیز شده باشد و احتمال فرسودگی خودرو و طبق بالا رود و نیاز به تعویض داشته باشد . که این امر برای شما هزینه ای را در بر میگیرد .
 

همچنین چک کردن دنده ها که به نرمی تعویض شوند نیز بسیار مهم است . چرخ و طوقه دوچرخه نیز باید چک شود، چرخ جلو و عقب را بصورت جدا بررسی نمایید هر کدام را بچرخوانید و دقت کنید که آیا چرخ ها دایره کامل هستند یا لنگی دارند. . دقت کنید پره ها کامل باشند. طوقه ها را چک کنید که نشانه ای از ترک نداشته باشند.


پیشنهاد ما این است که اگر تخصص و شناختی کافی از دوچرخه ندارید، دوچرخه‌ی نو بخرید و در صورتی که مجبور به تهیه دوچرخه ی کارکرده شدید، همیشه یادتان باشد آن چیزی که از همه ارزان تر است ، هزینه تعمیرات زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. 

نظرات

ارسال نظر