خرید فریم دوچرخه
خرید فریم دوچرخه

خرید فریم دوچرخه

خرید فریم دوچرخه

فریم دوچرخه یا بدنه دوچرخه، قطعه ی اصلی یک دوچرخه است که چرخ ها، طبق قامه دوچرخه، لوله زین دوچرخه و زین دوچرخه و همچنین دوشاخ دوچرخه به آن متصل می باشد .
 

فریم دوچرخه معمولا به شکل دو مثلث به هم چسبیده طراحی شده است. بدنه دوچرخه باید قوی، محکم و سبک باشد. تولیدکنندگان دوچرخه برای ساخت تنه‌ای با این مشخصات، از مواد و طراحی‌های مختلف استفاده می‌کنند. جنس تنه ی دوچرخه‌های مدرن ممکن است از فولاد، آلومینیوم یا کربن باشد .


در هنگام خرید بدنه دوچرخه باید به این نکته توجه کنید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، در صورتی که وزن دوچرخه برای شما مهم باشد و می خواهید سبک تر باشد باید بدنه ی جنس کربن و یا آلومینیوم را تهیه کنید که البته جنس فیبر کربن به نسبت آلومینیوم سبک تر می باشد.
 

 مزیت استفاده از جنس کربن نسبت به آلومینیوم این است که با حفظ مقاومت سبک تر بوده و این موضوع دست سازندگان را برای تغییر شرایط آیرودینامیکی دوچرخه و بهبود سرعت دوچرخه بازتر کرده است . که این مزیت باعث افزایش قیمت فریم کربن نسبت به مابقی مدل ها شده است. 


متداول ترین جنس فریم دوچرخه، آلومینیوم است زیرا که هم مقاومت خوبی دارد و هم سبک تر است، اگر چه به اندازه ی کربن سبک نیست . این ویژگی ها در کنار مقرون به صرفه بودن آن را به یکی از محبوب ترین فریم ها تبدیل کرده است . 


از جمله تنه های موجود در سایت کافه ورزش می توان به بدنه های کربن برند فوجی و اسپشیالایزد نام برد، بدنه دوچرخه اسپشیالایزد که بدنه کربن/آلومینیوم مدل Demo 8 Troy Lee Designsو برای رشته های دانهیل مناسب بوده و همچنین طوقه ی 26 مناسب است . این تنه ی بسیار زیبا از برند اسپشیالایزد به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد آن طرفداران خاص خود را دارد . بدنه کربن دوچرخه برند فوجی مدل SLM 29 2.1 نیز مناسب جاده و کوهستان می باشد و بسیار سبک می باشد . 


از دیگر بدنه های موجود در سایت بدنه دوچرخه برند سانتا کروز مدل Jackal Comp Alloy Black می باشد که برای جامپ کاران و افرادی که حرکات نمایشی کار میکنند کاربرد دارد، جنس این بدنه از آلومینیوم می باشد . 


بدنه دوچرخه برند فوجی مدل Reveal 1.0 نیز به دلیل طراحی آن مربوط به رشته ی کوهستان بوده و این تنه ها دارای کمک فنر وسط می باشند که کمک وسط، دوچرخه سواری را برای رایدر در کوهستان ها راحت تر می کند. جنس این تنه از آلیاژ A6-SL می باشد. 


معمولاً تنه ی دوچرخه ها در حین حرکات نمایشی و یا برخورد با ماشین در جاده ممکن است آسیب ببیند و یا شکسته شود که در این صورت باید تعویض گردد و چه بهتر که بدنه ی دوچرخه ی خود را از سایت معتبر تهیه نمایید . چون داشتن بدنه ی با کیفیت به دوچرخه سوار برای دوچرخه سواری کمک به سزایی دارد. 

نظرات

ارسال نظر