معرفی زین دوچرخه
معرفی زین دوچرخه

معرفی زین دوچرخه

معرفی زین دوچرخه

زین دوچرخه همیشه یکی از مهم ترین اجزا دوچرخه بوده است، زیرا تمام وزن راکب هنگام رکاب زدن روی آن وارد می شود، یک زین میتواند دوچرخه سواری را بسیار نرم و لذت بخش کند و در عین حال میتواند سواری و کارایی دوچرخه را به شدت سخت و دشوار سازد، پس انتخاب زین مناسب برای دوچرخه یکی از مهم ترین انتخاب ها برای هر دوچرخه سوار حرفه ای است.


فابریک (Fabric)  یکی از شرکت های مطرح دنیا در طراحی و تولید زین های دوچرخه سواری است، این شرکت همواره یکی از پیشرو های این صنعت بوده و با تکنولوژی های به روز دنیا زین های بسیار با کیفیتی تولید کرده است.


برای خرید زین باید به چند نکته دقت کرد ،ابندا و مهم ترین آن مسیر رکاب زدن است که بر اساس آن باید زین مناسب را انتخاب نمود . به طور کلی برند فابریک زین های تولید خودش را به 3 بخش زین دوچرخه شهری (Radius)، زین دوچرخه کوهستان (Shallow) و زین دوچرخه جاده یا پیست (Flat) تقسیم بندی کرده است.



 

دیگر نکته تاثیر گذار در خرید زین، پهنای زین دوچرخه است که برند فابریک در 3 سایز 134 میلی متر، 142 میلی متر و 155 میلی متر  زین های خود را طراحی میکند، معمولا در مصارف شهری از زین های پهن تر و در دوچرخه های کورسی از زین های باریک استفاده می شود.


برای دوچرخه سوارای حرفه ای تر حتی ریل زین هم مهم بوده و آلیاژ آن در انتخاب و خرید زین دوچرخه موثر است. میله زین معمولا از 4 جنس کربن، کرومولی، استیل و تیتانیوم ساخته میشود که در میان آن ها کربن دارای گران ترین زین هاست زیرا بسیار سبک بوده و همچنین مستحکم اما در زین های معمولی از استیل و کرومولی بهره میگیرند و تیتانیوم نیز یک رده از کرومولی بالاتر میباشد.

نظرات

ارسال نظر