دوچرخه خود را تجهیز کنید
دوچرخه خود را تجهیز کنید

دوچرخه خود را تجهیز کنید

دوچرخه خود را تجهیز کنید

دوچرخه سواری ورزشی ساده و پر هیجان می باشد ، شما می توانید با خرید تجهیزات و لوازم و اضافه کردن آنها به دوچرخه ی خود ، دوچرخه سواری را هیجان انگیز تر کنید . برای تجهیز کردن دوچرخه خود این نکته را در نظر بگیرید که که از لوازم با کیفیت و استاندارد بر روی دوچرخه خود استفاده کنید . 


لوازم و قطعاتی که خرید آن هم برای شما ضروری بوده و هم استفاده از آنها دوچرخه سواری را لذت بخش تر میکند شامل موارد زیر است : 


چراغ خطر و روشنایی دوچرخه :  چراغ دوچرخه به رانندگان دیگر این امکان را می‌دهد که نسبت به وجود دوچرخه سوار آگاه شوند و بیشتر احتیاط کنند چراغ‌هایی به رنگ سفید و قرمز وجود دارند که هر کدام کارکرد خاصی دارند ، چراغ ها در انواع مختلف بوده و بنا به سلیقه و نوع کارایی می توان انتخاب کرد . برخی از چراغ ها نیز روی کلاه نصب می شوند و به چراغ هشدار معروف هستند، برای دید در شب بسیار کاربردی هستند . 


تلمبه دوچرخه : که روی تنه دوچرخه در زیر قمقمه دوچرخه نصب می شود و برای مواقعی که دوچرخه کم باد شده و در مسیر جاده و کوهی می باشید مورد نیاز است و به سرعت می توان پنچری دوچرخه را گرفت. بهتر است ست پنچر گیری دوچرخه نیز همراه داشته باشید.


کیف زیر زین دوچرخه : نصب کیف زیر زین دوچرخه ی شما را زیبا تر میکند و همچنین وسیله ای کم حجم و ضروری می باشد که می توان در آن تیوپ، وسایل پنچرگیری و یا حتی برخی آچارآلن ها را قرار داد . 


انواع آچار آلن دوچرخه: که همراه داشتن آنها برای دوچرخه سواری ضروری بوده. مثلا آچار آلن در مواقعی که زنجیر پاره می‌شود می‌تواند نجات‌بخش باشد. دوچرخه ی خود را با آچارهای مخصوص سیستم ترمز یا هر جای دیگری که ممکن است در برنامه دوچرخه‌سواری به آن نیاز پیدا کنید تجهیز کنید. 


کیلومترشمار دوچرخه : برای اینکه مسافت طی شده با دوچرخه یا از وضعیت تمرینی خود اطلاع داشته باشید بهتر است روی دوچرخه خود کیلومترشمار نصب کنید . كيلومترشمارها قابليت نمايش مسافت طي شده، سرعت ماكزيمم، سرعت متوسط، ساعت، كرونومتر، كل زمان دوچرخه سواري، كالري مصرفي، و در مدل هاي پيشرفته تعداد ضربان قلب، تعداد دورپا، ارتفاع، دماي محيط، ميزان رطوبت و ... را دارند .


گلگیر دوچرخه : دوچرخه سواری در کنار لذت و تفریح سختی هایی هم به همراه دارد که میتوان برای هر کسی طاقت فرسا باشد از جمله این سختی ها باید به سردی هوا یا راندن دوچرخه در زمان باران اشاره کرد، برای دوچرخه سواران کوهستان، بارندگی زمین را به شدت لغزنده کرده و خاک های مسیر به گل تبدیل میشود که با هر رکاب زدن به اطراف پرتاب می شود. برای حل این سری مشکلات میتوان از گلگیر دوچرخه استفاده کرد، گلگیر ها در روز های بارانی بسیار کارآمد بوده و مانع از پرتاب آب یا گل به سمت راکب میشود.


زین دوچرخه : یکی از مهمترین اجزاها می باشد، چون تمام وزن دوچرخه سوار بر روی زین دوچرخه می باشد، پس در انتخاب آن باید دقت کرد و با توجه به رشته ی دوچرخه سواری باید دوچرخه ی خود را با زین مربوطه تجهیز کنید تا در طول مسیر به راحتی دوچرخه سواری کنید .  

نظرات

ارسال نظر