دوچرخه سواری، محبوب‌ترین ورزش جهان
دوچرخه سواری، محبوب‌ترین ورزش جهان

دوچرخه سواری، محبوب‌ترین ورزش جهان

دوچرخه سواری، محبوب‌ترین ورزش جهان

جالب است اگر بدانیم دوچرخه سواری با حدود ۲ میلیارد رکاب زن در سراسر جهان به عنوان یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های فیزیکی شناخته شده است.

"زلیکو" محقق ارشد دانشگاه ویکتوریا در کشور استرالیا در سال ۲۰۱۷  به بررسی مجموعه ای از لوازم ورزشی پرداخت. نتایج این تحقیق نشان داد ۳۵ میلیون نفر، دوچرخه سواری را بخشی از اوقات فراغت خود می دانند.

دوچرخه سواران مورد مطالعه 15 درصد کمتر به بیماری مبتلا شدند و جالب است که نتایج نشان می دهد که رکابزنان درک بالاتری نسبت به موضوعات مختلف دارند. این یافته های دلگرم کننده برای دوچرخه سواران لذت بخش تر از دوچرخه سواری است.

درمطالعه سالیانه شورای فعالیت فیزیکی در ایالات متحده، دوچرخه سواری در بین سه فعالیت ردیابی ورزش، تناسب اندام، و مشارکت تفریحی قرار گرفت و این مطلب نشان داد کسانی که هرگز به طور جدی ورزش نکرده اند بیشتر به دوچرخه سواری پرداخته اند. این مطالعات اهمیت دوچرخه سواری و پتانسیل بالای آن را در سلامت افراد جامعه نشان می دهد.

همانطور که این تحقیقات نشان دادند، دوچرخه سواری نه تنها یک فعالیت فیزیکی سرگرم کننده برای گذراندن اوقات فراغت است بلکه روشی سریع، سرد، و سازگار با محیط زیست درحمل و نقل است که علاوه بر سلامتی،سبکی برای زندگی سالم و طولانی‌تر را فراهم می آورد.

 

نظرات

ارسال نظر