دوچرخه سواری در پاییز
دوچرخه سواری در پاییز

دوچرخه سواری در پاییز

دوچرخه سواری در پاییز

دوچرخه‌سواری در فصل سرما ، فعالیتی نیست که نتوان در آن پیشرفت کرد بلکه شما می‌توانید در این مسیر با توجه به شرایط مختلف به پیشرفت برسید. فصل پاییز هم یکی از زیباترین فصل هاست و دوچرخه سواری در این فصل لذت های خودش را دارد چرا که با دوچرخه سواری در خیابان ها و پیست های مختلف می توانید تغییر فصل را از نزدیک لمس کنید و از هوای پاییزی لذت ببرید. فصل پاییز خنک‌تر از تابستان است و بر خلاف زمستان هوا تمیز است و می‌توان با خیال راحت خارج از فضای بسته ورزش کرد.

دوچرخه سواری به تنهایی مزایای بسیار زیادی دارد، اما رکاب زدن در فصل هزار رنگ پاییز تجارب منحصر به فرد و متفاوتی را از نظر روحی برایتان به همراه خواهد داشت که قطعاً به امتحانش می ارزد.


دوچرخه سواری در این فصل با توجه به تغییرات آب و هوایی با فصل گرما فرق دارد، دوچرخه سواران برنامه های ورزشی خود را با توجه به شرایط آب و هوایی، انتخاب لباس مناسب و استفاده از لوازم مربوطه به این فصل تنظیم می کنند. بهتر است برای داشتن حداکثر راحتی و ایجاد امنیت برای دوچرخه سوار از لوازم و پوشش مناسب این فصل که بسیار مهم نیز می باشد استفاده شود. 


سر شما ( به علاوه‌ی دستان و پاها ) در معرض سرما و از دست دادن گرمای بدن است که تقریبا با فعالیت فیزیکی نمی توان سر را گرم نگه دارید، بنابراین یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم مورد نیاز این فصل و دیگر فصل ها استفاده از کلاه می باشد، که نه تنها باعث امنیت و حفاظت از سر به هنگام افتادن دوچرخه سوار شده،  بلکه برای محافظت کردن از آن در مقابل باد، باران و نور خورشید به کار می‌رود و از نفوذ سرما به سر نیز جلوگیری می کند.

در این فصل دوچرخه سوار با انتخاب کلاه دوچرخه سواری مناسب و استاندارد با خیالی راحت و آسوده می تواند دوچرخه سواری کند . همچنین شما می توانید برای گرمای بیشتر از یک سربند یا کلاه نازک و یا چسبان در زیر کلاه ایمنی خود استفاده کنید که البته بهتر است برای جلوگیری از عرق کردن سر،  آن را بعد از مدتی از روی سر بردارید.


از دیگر موارد مورد نیاز در این فصل داشتن پوشش مناسب می باشد که ممکن است دوچرخه سوار با انتخاب پوشش نامناسب هنگام دوچرخه سواری دچار سرمازدگی شود و یا استفاده ی بیش از حد از لباس ها باعث تعریق در بدن حین دوچرخه سواری و یا دچار تنگی نفس و پایین آمدن کیفیت دوچرخه سواری شده که در این صورت هیچ لذتی نه از مناظر زیبا در فصل پاییز خواهید داشت و نه هیچ لذتی از دوچرخه سواری، بنابراین انتخاب لباس دوچرخه سواری با کیفیت و استاندارد که متشکل از چند لایه سبک باشد، به شما این اجازه را می دهد تا با تغییرات دما بتوانید لباس هایتان را کم و زیاد کنید و بدنتان را در برابر گرم و سرد شدن محافظت نمایید.

استفاده از بادگیر ها در این فصل بسیار کارآمد می باشد و از نفوذ باد به بدن جلوگیری می کند. بارانی و بادگیر اسپشیالایزد که برای فصل پاییز بسیار مناسب می باشد، دارای نوعی الیاف ضد آب کش مانند است که بیشترین راحتی را به همراه دارد و شما با این تکنولوژی بیشترین میزان قدرت مانور بر روی دوچرخه را تجربه خواهید کرد.


یکی دیگر از آیتم‌های ضروری برای دوچرخه سواری در فصل سرما، داشتن یک دستکش مخصوص دوچرخه سواری استاندارد می‌باشد. از اهمیت های داشتن دستکش، اول ایمنی دوچرخه سوار هنگام بروز حادثه است و دوم هنگام دوچرخه سواری به راحتی دست برروی فرمان قرار میگیرد و به راحتی و بدون لیز خوردن می توان با فرمان کار کرد و همچنین سومین مورد به هنگام سرما از دست دوچرخه سوار در معرض باد و سرما محافظت میکند.

بهتر است در این فصل از انواع دستکش ضد باد استفاده شود، دستکش های برند Aione  دارای طراحی ارگونومیک بوده که دارای خاصیت ضد باد می باشد و مقاومت بالایی به هنگام ورود ضربه و آسیب را دارا می باشد.

نظرات

ارسال نظر