راهنمای خرید دوچرخه و لوازم
راهنمای خرید دوچرخه و لوازم

راهنمای خرید دوچرخه و لوازم

راهنمای خرید دوچرخه و لوازم

خرید دوچرخه نیز همانند هر کالا یا وسیله‌ی دیگری نیاز به اطلاعات زیادی می باشد . از بین انواع دوچرخه، دوچرخه ای مناسب شماست که با هدف شما از دوچرخه سواری سازگاری داشته باشد.جهت انتخاب و خرید دوچرخه باید ابتدا رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید. در طراحی هر یک از این دوچرخه‌ها ویژگی‌هایی مدنظر قرار گرفته که آن دوچرخه را برای استفاده در محیط‌های مدنظر مناسب ساخته است.


انتخاب دوچرخه که فریم دوچرخه مناسب بسیار ضروری است چون از یک طرف باعث کنترل دوچرخه می شود و از سوی دیگر از آسیب و فشار به مفاصل و عضلات جلوگیری می کند.  فریم یا بدنه دوچرخه  در اندازه های مختلف و برای گروه های سنی متفاوت تولید می شود، ولی دوچرخه های بزرگسال با توجه به قد دوچرخه سوار به سایزهای مختلفی تقسیم می شوند  که از XS تا XL را شامل می شود. نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد این است که سایز چرخ دوچرخه با سایز فریم متفاوت است و سایز فریم یا بدنه دوچرخه است که باید مناسب قد دوچرخه سوار باشد.


پس از خرید دوچرخه  مناسب خود از لحاظ سایز، بهتر است در قدم اول وسایل جانبی دوچرخه که مورد نیاز است را تهیه کنید. با توجه به اینکه ایمنی و سلامت دوچرخه‌سوار و خود دوچرخه دارای اهمیت بالایی است، در اینجا به معرفی لوازم ضروری برای حفظ ایمنی و سلامت شما و دوچرخه‌تان خواهیم پرداخت.


اولین و مهم ترین مورد بعد از خرید دوچرخه تهیه ی کلاه ایمنی استاندارد و مناسب است. استفاده از کلاه ایمنی با کیفیت و استاندارد به منظور کاهش صدمات احتمالی ناشی از تصادفات و یا برخورد ناگهانی اجسام با سرِ دوچرخه‌سوار بسیار حیاتی و ضروری است.


دومین آیتم و باز هم یکی از مهم ترین لوازم بعد از خرید دوچرخه تهیه ی چراغ دوچرخه می باشد. که برای دیده شدن دوچرخه سوار در شب ضروری می باشد . در خرید چراغ دوچرخه باید به شارژی بودن و یا نبودن آن ، ضد آب بودن و یا مقاوم بودن در برابر آب ، پرتاب نور برای چراغ جلو دوچرخه و برای چراغ عقب دوچرخه زاویه نور بسیار اهمیت دارد.


سومین آیتم تهیه نگهدارنده موبایل روی دوچرخه می باشد، بنابراین برای کاهش خطرات استفاده از تلفن همراه در حین دوچرخه‌سواری بهتر است از نگهدارنده گوشی موبایل قابل نصب بر روی دسته دوچرخه استفاده ‌کنیم.


از دیگر مواردی که می توانید بعد از خرید دوچرخه تهیه کنید می توان به انواع ابزار و آچار آلن دوچرخه، قفل دوچرخه، کیلومتر شمار دوچرخه، قمقمه ی آب ... اشاره کرد  که با تهیه آنها قطعاً دوچرخه سوار هنگام دوچرخه سواری به آن نیاز پیدا میکند . 


تهیه ی گلگیر دوچرخه نیز برای روز های بارانی بسیار کارآمد بوده و مانع از پرتاب آب یا گل به سمت راکب میشود. گلگیر ها مدل های مختلفی دارند که قابل نصب بر روی دوچرخه های شهری و دوچرخه های کوهستان می باشد.


شما برای اینکه دوچرخه سواری را برای خود بسیار نرم و لذت بخش بسازید بهتر است زین مناسب و استاندارد تهیه کنید. زین دوچرخه همیشه یکی از مهم ترین اجزا دوچرخه بوده است، زیرا تمام وزن راکب هنگام رکاب زدن روی آن وارد می شود

نظرات

ارسال نظر