قبل از دوچرخه سواری صبحانه پر انرژی میل کنید
قبل از دوچرخه سواری صبحانه پر انرژی میل کنید

قبل از دوچرخه سواری صبحانه پر انرژی میل کنید

قبل از دوچرخه سواری صبحانه پر انرژی میل کنید

دوچرخه سواری از ورزش های هوازی است که فشار زیادی به ماهیچه ها و سیستم قلبی-عروقی وارد می آورد. مانند همه ی ورزش ها، یک دوچرخه سوار حرفه ای هم باید بداند که چه غذاهایی بخورد و هم از یک برنامه ورزشی مناسب روزانه پیروی کند تا در تمام زمان ها آمادگی جسمی خود را بالا نگه دارد.

کربوهیدرات ها سوخت بدن یک دوچرخه سوار است اما باید از کربوهیدرات های تهیه شده از شکر و آرد مصنوعی دوری کنید. صبحانه ای متناسب بخورید. خوردن کربوهیدرات و موادی که کالریشان به آرامی می سوزد، شما را برای تمام روز دوچرخه سواری آماده می سازد. مانند: نان تست، موز،  مربا، عسل و آبمیوه و …

در ادامه ایده های خوبی برای تهیه صبحانه هایی پر انرژی و خوشمزه قبل از ورزش هیجان انگیز دوچرخه سواری برایتان آورده ایم.

اوت یا جو دو سر یکی از غلات کامل و سبوس دار است که مستقیماً از گیاه جو دو سر بوجود می آید، در حالیکه اوتمیل یا  بلغور جو دو سر، جو دو سر پرک شده و غنی شده است که بصورت پخته داخل آش، سوپ و مایعات داغ استفاده میشود. اوتمیل یک غذای رژیمی محسوب میشه که در عین پر انرژی بودن بسیار سبک و زود هضم میباشد.

اوتمیل حاوی هر دو نوع فیبر یعنی فیبر محلول و فیبر نامحلول است. فیبر محلول به شکل ژله چسبناکی است که به پایین آوردن کلسترول و تثبیت قند خون کمک میکند. فیبر نامحلول موجود در اوت میل موجب حرکات روده بزرگ و رفع یبوست فرد میگردد.

اوتمیل با سیر نگه داشتن بدن شما در مدت زمانی طولانی به شما در کنترل و کاهش وزن کمک میکند. انتخاب کردن غلات کامل بعنوان وعده های غذایی موجب از بین رفتن احساس گرسنگی و عدم نیاز به خوردن مواد غذایی زیان بخش به فرد میگردد.

چند صبحانه خوشمزه با اوت میل

نکته : پخت اوتمیل بصورت سلیقه ای است ولی مرسوم ترین روش آن برای مصرف یک نفر این است که نصف پیمانه اوتمیل را به همراه سه چهارم شیر بدون چربی یا شیر کم چرب و نصف پیمانه آب در قابلمه ای نچسب یا لعابی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه پخته و غلیظ شود. برای بهتر شدن طعم آن می توانید مقداری دارچین، شکر و وانیل به اوتمیل اضافه کنید.

اوت میل با انبه و نارگیل:

مواد لازم برای 1 نفر :

2 قاشق سوپخوری نارگیل خرد شده
1 فنجان اوتمیل پخته
1 قاشق سوپخوری شکر قهوه ای
نصف فنجان انبه خرد شده
2 قاشق سوپخوری بادام هندی خرد شده

 
غذای دوچرخه سواری
طرز تهیه اوت میل با انبه و نارگیل :

فر را با 350 درجه فارنهایت یا 176 درجه سانتیگراد گرم کرده، نارگیل های خرد شده را روی سینی فر گذاشته و 3 تا 5 دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگ نارگیل ها طلایی شود.
اوتمیل پخته شده را با شکر قهوه ای مخلوط کرده و کمی گرما دهید. سپس اوت میل را داخل کاسه ریخته و انبه و بادام هندی و نارگیل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

اوت میل با پسته و میوه های خشک

مواد لازم برای 1 نفر :

1 فنجان اوتمیل پخته
مقداری گردوی خرد شده
1 قاشق سوپخوری زغال اخته خشک شده
1 قاشق سوپخوری آلبالو خشک شده
1 قاشق سوپخوری پسته بوداده خرد شده
1 قاشق سوپخوری عسل

طرز تهیه اوت میل با پسته و میوه های خشک :
بعد از پختن اوتمیل، گردو را به ظرف اضافه کرده و مقداری گرما دهید. سپس مواد را داخل کاسه ریخته و عسل را اضافه کرده و هم بزنید و در نهایت پسته و زغال اخته و آلبال را اضافه کنید.


 

نظرات

ارسال نظر