عینک دوچرخه سواری آلپینا مدل Tri Scary
عینک دوچرخه سواری آلپینا مدل Tri Scary

عینک دوچرخه سواری آلپینا مدل Tri Scary

عینک دوچرخه سواری آلپینا مدل Tri Scary

شاید مدت ها قبل، شرکت در رقابت های دوچرخه سواری مانند تور دو فرانس بدون عینک های آفتابی و برنده شدن در آن ممکن بوده است. سوالی که مطرح است این است که آیا استفاده از عینک های آفتابی استاندارد در صعود دوچرخه سواران حرفه ای تاثیر دارد یا فقط راهی است برای جذب بیشتر اسپانسرها و سرازیر شدن دلار به جیب آن ها و یا برای بهتر دیده شدن دوچرخه سواران با چهره جذاب تر در تلویزیون می باشد؟ هرگز!!!

استفاده از عینک ورزشی مناسب و استاندارد یکی از مهمترین تجهیزاتی است که باید موقع خرید به آن توجه کرد، چرا که خیلی از دوچرخه سواران در انتخاب عینک مناسب که آن ها را از خطرات و صدمات جدی حفظ کند، مطالعه و دقت کافی ندارند . علاوه بر این که یک عینک مناسب و استاندارد چشم را در برابر گرد وخاک و غبار و لیستی از موارد مختلف دیگر حفاظت می کند و بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های چشمی نظیر آب مروارید، کراتیت ناشی از اشعه یو وی می باشد. همچنین استفاده از عینک آفتابی در زمستان، بخصوص در روزهای برف توصیه می شود . از آنجا که برف بازتاب ۸۰ درصد از UV را دارد و زمین و آب فقط ۱۰ درصد ازUV را منعکس می‌کنند، اهمیت استفاده از عینک مناسب در زمستان کمتر از استفاده آن در فصل تابستان نیست. در زمان های بارندگی در صورت حرکت و دوچرخه سواری به صورت تیمی ؛ از چرخ عقب نفر جلویی شما سنگ ریزه و یا قطره های گل آلود به سمت شما پرتاب می شود. این موضوع نیز حضور عینک را برای دوچرخه سوار ضروری می کند. به علاوه، طبق توصیه چشم پزشکان ورزشکارانی که در معرض باد قرار دارند، باید از عینک مناسب استفاده کنند زیرا دراثر برخورد باد با چشم، مایع داخل چشم خشک شده و پدیده خشکی چشم بوجود می آید و در طولانی مدت به چشم آسیب می رساند.

لنزها و رنگ های آن

لنزهای آینه‌ای:

پوشش آینه‌ای روی لایه بیرونی این لنزها، مقدار زیادی از اشعه خورشید را باز می‌گرداند. کاهش میزان حجم نور ورودی به چشم یعنی کاهش میزان تشعشع و در نتیجه دیدی بهتر در نور بسیار زیاد خورشید. این نوع از لنزها اینقدر نور را فیلتر می‌کنند که اگر وارد کافی‌شاپ پیست شوید باید حتما آن‌ را دربیاورید!

لنزهای پلاریزه:
زمانی که نور خورشید به سطح صافی می‌تابد بازگشت اشعه خورشید بسیار زجرآور است و ممکن است با میزان زیادی اشعه بازتابنده از سطوح مختلف رو به رو شویم. لنزهای پلاریزه با از بین بردن این اشعه‌های بازتابنده، دید را آسان کرده و باعث جلوگیری از خستگی چشم و سر درد می‌شوند. لنزهای پلاریزه بسیار مناسب برای استفاده در ورزش های زمستانی هستند.

عینک دوچرخه سواری آلپینا مدل Tri Scary می تواند یک انتخاب حرفه ای برای دوچرخه سواران حرفه ای باشد. این عینک اسپورت بوده و برای آقایان و بانوان مناسب می باشد. همچنین قابلیت تعویض راحت و سریع لنز، بینی گیر قابل تنظیم، UV 400 و پوشش عدسی آینه ای باعث محبوبیت این عینک در میان دوچرخه سواران شده است. 

نظرات

ارسال نظر