فوجی مدل SL از راه رسید
فوجی مدل SL از راه رسید

فوجی مدل SL از راه رسید

فوجی مدل SL از راه رسید

فیلادلفیا، پنسیلوانیا، بیستم آگوست 2015، در کنار فریم تازه تولید شده فوجی هستیم با وزنی معادل تنها 695 گرم!! کمپانی فوجی با افتخار از فریم فوق سبک تازه طراحی شده خود رونمایی کرد. عرضه جهانی فریم SL  که 19 درصد از تمامی محصولات تولیدی فوجی سبکتر است و یکی از سبکترین دوچرخه های حال حاضر جهان به شمار می رود، فصلی نو در صنعت طراحی و ساخت فریم های فوق سبک بوجود آورد.

 
  اولین تجربه حضور در میادین بین المللی و حرفه ای این دوچرخه زیر پاهای کایل مورفی در سری مسابقات پرو آمریکا بود. رونمایی رسمی او و هم تیمی هایش در ووالتای اسپانیا انجام خواهد گرفت (در سری مسابقات تور اسپانیا).

مدیر بازاریابی دوچرخه های بخش جاده، استفان گناردی درباره SL اینگونه می گوید : "ما اسپانیا را فقط برای اینکه توانائیهای دوچرخه جدیدمان را در عرصه های مطرح بین المللی و یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی جهان به نمایش بگذاریم انتخاب نکردیم، بلکه چهارسال پیش در همین سری مسابقات بود که Altamira (دیگر دوچرخه فوق سبک فوجی در آن سالها) سکوی قهرمانی را از آن ما کرد و برای ما بسیار خاطره ساز شده بود. وی در ادامه افزود " طراحی اولیه یا فونداسیون فوجی مدل SL برگرفته از نسل قبلی اش آلتامیرا است و با مطالعه ای خیلی دقیق و بهبود طراحی فریمی اثبات شده (اشاره به آلتامیرا) و پائین بردن چشم گیر وزن آن، فوجی SL تولید شد. وقتی صحبت از هر دهم گرم باشد، اتفاقات و ابتکارات هوشمندانه ای شکل خواهد گرفت."

مدیر ارشد گروه تولید محصولات فوجی در رشته جاده، استیون فیرچایلد، درباره SL اینگونه توضیح می دهد : " در مدل SL ما از برخی از تکنولوژی های موفق گذشته خودمان مانند تکنولوژی آر آی بی به شیوه ای نوین بهره بردیم و تعدادی تکنولوژی جدید همانند استوپر های کربنی کابل یک تکه متصل به بدنه (عبور از داخل)، کربن کیفیت بالا و فریمی تنها با چهار اتصال در رام عقب را به بازار معرفی کردیم."

او افزود : " برای دانستن این مطلب که مدل Altamira به چه موفقیت هایی رسیده و راه پیشرفت تولید ما در مدل SL به کجا ختم خواهد شد زمان زیادی در پیش رو داریم. ما بسیار به آینده امیدواریم. باید منتظر ماند و دید رکابزنان ما در سربالایی های اسپانیا چه کار خواهند کرد.

 

  برخی از تکنولوژی های جدید SL

 قالب گیری با فشردگی و دقت بالا (HC)

در مدل SL پیشانی، توپی تنه، لوله زین و میله دوشاخ با این روش قالب گیری و تنیده شده است به نحوی که در این قسمت ها از ضخامت و مقاومت بیشتری بهره ببرد


  اتصالات کمتر

در مدل Altamira از هشت اتصال در رام عقب استفاده شده، ولی رام عقب مدل SL  از چهار اتصال تشکیل شده است، با استفاده از انتخاب نقطه مناسب برای این اتصالات نه تنها استحکام و مقاومت این قسمت کاسته نشده بلکه با کم شدن تعداد آنها در کاهش وزن تاثیر بسزایی داشته است.


 استوپرهای کابل تزریق شده

فوجی به عنوان یکی از مبتکران عبور سیم از داخل تنه، اینبار در مدل SL به جای اینکه طبق روال اکثر برندها عمل نماید و استوپر این نوع از تنه ها را از جنس آلومینیوم و به صورت جداگانه به تنه پرچ نماید، در همان زمان قالبگیری به صورت یکپارچه با تنه این قسمت را طراحی نموده که باعث تاثیر بهتر، آسیب کمتر و وزن سبکتر شده است.

 تکنولوژی RIB

لوله های دوشاخ کربن تا زمانی نه چندان دور به صورت تو پر تزریق میشدند، ولی پس از اندکی طراحان به این فکر افتادند که آنها را تو خالی قالبگیری نمایند. اینکار باعث سبکتر شدن چشمگیر دوشاخ می شد ولی از طرفی استحکام آن پائین می آمد. فوجی با اضافه کردن تیغه ای  در وسط این فضای خالی در هنگام قالبگیری این مشکل را بسیار بهبود بخشیده است.

 توپی تنه BB30

برای انتقال هرچه بهتر نیرو به واسطه قطر بیشتر، همچنین استحکام بیشتر به سبب استفاده از تبدیل آلومینیومی سخت تر و سبکتر میان تنه کربنی و توپی تنه.

 لوله زین فوق باریک

با الهام از Altamira مدل SL از لوله زین بیضی شکل با استحکام بالا و قدرت جذب هرچه بیشتر ارتعاشات جاده، سواری نرم و دلچسبی را برای دوچرخه سوار به ارمغان می آورد.

 محافظ زنجیر و میله زنجیر

با طراحی هوشمندانه و اضافه نمودن قطعه ای در بالای توپی تنه از برخورد زنجیر با بدنه و همچنین تکه ای از آلومینیوم بر روی میله زنجیر از برخورد آن با این قسمت جلوگیری تا به بنده آسیبی وارد نشود.

1394/06/01

نظرات

ارسال نظر