خرید و تعویض قطعات فنی دوچرخه
خرید و تعویض قطعات فنی دوچرخه

خرید و تعویض قطعات فنی دوچرخه

خرید و تعویض قطعات فنی دوچرخه

دوچرخه یک ابزار فوق العاده می باشد زیرا که می توان تمام قطعات آن را تعویض و یا به روزرسانی کنید . قسمت های گوناگون دوچرخه نیز مانند سایر وسیله های نقلیه باید همیشه چک شود چون ممکن است به دلیل استفاده ی بیش از حد یا عدم استفاده ی بیش از حد دچار پوسیدگی یا خرابی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند. 


دوچرخه های کوهستان شامل سه سینی طبق کوچک و متوسط و بزرگ می باشد . هنگام دوچرخه سواری هر چه طبق مورد استفاده بزرگتر باشد، سرعت بیشتر و دور پا کمتر می شود. معمولا برای آسان شدن تعویض سینی طبق، شکل بعضی دندانه ها با بقیه متفاوت است و به نظر شکسته یا کوتاه تر هستند.

همچنین تعدادی پرچ و پین در داخل طبق ها قرار داده شده که یک قسمت روی سر پرچ به صورت دندانه بوده و در هنگام تعویض زنجیر کمک می کند تا زنجیر بهتر تعویض گردد. طبق قامه کراس کانتری برند FSA مدل Afterburner bb30 24/32/42 از جنس آلومینیوم بوده و بسیار سبک می باشد و برای دوچرخه کوهستان مناسب می باشد . 

قامه چپ نیز به میل توپ تنه متصل است و قامه راست علاوه بر میل توپ تنه به نگهدارنده طبق ها (که به شکل سه پره یا پنچ پره است ) متصل است . هر چه طول قامه کوتاهتر باشد دوچرخه سوار می تواند دور پای بالاتری داشته باشد ؛در عوض باید نیروی بیشتری به پنجه رکابها وارد کند.


کاسه دوشاخ نیز یکی از اجزای اصلی تنه دوچرخه می باشد که به صورت ساچمه ای یا بلبرینگی می باشد و باعث اتصال کمک جلو دوچرخه به تنه و گردش به طرفین چرخ جلو از بالا می گردد.

کاسه دوشاخ های دوچرخه های قدیمی را می توان با یک گریس کاری تنظیم کرد و قابل استفاده شوند. ولی در صورت وارد شدن ضربه های زیاد به دوچرخه حین دوچرخه سواری ممکن است کاسه دوشاخ لق شده و یا بشکند که در این صورت باید تعویض گردد. 


گوشواره ی دوچرخه  قطعه ای کوچک و حیاتی برای دوچرخه می باشد، در گذشته شانژمان  مستقیم به خود بدنه دوچرخه متصل می شد که این امر ممکن بود باعث بروز آسیب به تنه ی دوچرخه به هنگام تصادف یا زمین خوردن دوچرخه سوار شود ولی امروزه با اختراع این قطعه ی کوچک که از آلومینیوم نرم ساخته شده از برروز شکستن فریم جلوگیری شده . در صورت خمیده شدن و یا شکستن گوشواره دوچرخه برای جلوگیری از شکستن فریم بهتر است گوشواره جدید تهیه کنید . 

نظرات

ارسال نظر