خرید باربند دوچرخه برای ماشین
خرید باربند دوچرخه برای ماشین

خرید باربند دوچرخه برای ماشین

خرید باربند دوچرخه برای ماشین

حمل دوچرخه با خودرو یکی از مهمترین نیازهای یک دوچرخه سوار است. یکی از دغدغه‌های بیشتر دوچرخه‌سواران یافتن محلی مناسب برای دوچرخه‌سواری است . این مکان‌ها ممکن است در نزدیکی شما نبوده و مجبور شوید دوچرخه  خود را به آنجا منتقل کنید،
 

برای این کار شما نیاز به یک باربند دوچرخه قابل اطمینان دارید تا اولاٌ به  خودرو شما آسیبی وارد نشود و ثانیا دوچرخه در سلامت کامل حمل شود، باربند باعث می شود فضای داخل خودرو گرفته نشود و دوچرخه ها سالم به مقصد برسند .  برای انتخاب و خرید باربند خوب و ایده‌آل لازم است به نکاتی چند توجه داشته باشید تا بتوانید بدون نگرانی اقدام به تهیه آن نمایید.
 

باربند دوچرخه انواع مختلفی دارد که بهتر است قبل از خرید باربند دوچرخه با انواع آن و حمل دوچرخه و نحوه نصب آن آشنا شوید. از انواع اصلی باربند عبارتند از : باربند صندوقی، باربند سقفی و باربندی که به صورت یدک کش می باشد.


اولین نوع راحت برای دوچرخه سواران استفاده از مدل صندوقی است، به صندوق عقب ماشین متصل می شود و معمولا قابلیت حمل دو تا سه دوچرخه را دارند.
 

باربند سقفی که شامل پایه باربند و میله هایی معمولا از جنس آلومینیوم است که روی سقف خودرو بسته می شود.
 

جعبه باربند سقفی نیز برای حمل وسایل مسافرت و تجهیزات ورزشی و ... طراحی شده که به دلیل داشتن درب و قفل، لوازم سفر را از نظر سرقت، خیس شدن یا موارد دیگر از امنیت بالایی برخوردار است.

از جمله مهم‌‌ترین نکاتی که برای خرید بهترین باربند خودرو باید به آن دقت داشته باشید، وزن باربند است. از آنجایی که وزن باربند تاثیر زیادی به سرعت اتومبیل می‌گذارد، حتما به سبک و سنگین بودن بازوهای باربند دقت داشته باشید. توصیه می‌کنیم که باربندی با وزن مناسب خریداری کنید.


اگر شما هم جزو دوچرخه سواران حرفه‌ای هستید و یا تور دوچرخه سواری تخصصی کار می‌کنید، بهتر است باربند سقفی را برای دوچرخه خود انتخاب کنید. اما بهتر است قبل از خرید به نوع دوچرخه و نوع ماشین خود دقت کنید. چرا که باید چرخ جلوی دوچرخه را به صورت اصولی بر روی باربند نصب کنید. قیمت این نوع باربند دوچرخه نیز با توجه به کیفیت و استحکام آن متفاوت است.


از جمله برندهای معتبر که در این زمینه فعالیت میکنن برند های منابو، ساریس، الایت و افشار می باشد . برند منابو یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای اروپایی در تولید تجهیزات جانبی اتومبیل برای حمل دوچرخه، اسکی و بار سفر و متعلقات جانبی آن در ایتالیا می باشد که از سال 1972 میلادی آغاز به کار کرده. باربند های منابو در طرح ها و شکل های مختلفی می باشد که هر کدام کارایی خودش را دارد.


نکته‌ی دیگری که علاوه بر کاربردی که باربند برایتان دارد باید به آن توجه کنید این است که باید باربندی مناسب ساختار خودروی خودتان انتخاب کنید. برای مثال باربند پژو پارس با باربند دنا و باربند ماشین‌های اسپرت متفاوت است. برای خودروهایی مانند پراید باید بازوی باربند یا میل وسط باربند مناسب تهیه کنید و برای هر خودروی دیگری هم باید باربند مناسب خودش را نصب کنید. برای مثال برای خودروی سانتافه باربند مناسبی ساخته شده که طرح آن با خودرو متناسب است، بعد از تهیه پایه زیرسازی مخصوص ماشین خودتان ، سپس باربند مورد نظر را با توجه به وسیله قابل حمل که می تواند شامل دوچرخه یا اسکی یا ... باشد انتخاب میکنید . 


شما می توانید از سایت معتبر و شناخته شده کافه ورزش باربند مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید . 

نظرات

ارسال نظر