اهمیت تناسب لباس دوچرخه سواری با فصل
اهمیت تناسب لباس دوچرخه سواری با فصل

اهمیت تناسب لباس دوچرخه سواری با فصل

اهمیت تناسب لباس دوچرخه سواری با فصل

رشته های ورزشی برای بهتر ارائه شدن و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی لباس مخصوص خود را دارند. در دوچرخه سواری نیز علاوه بر انتخاب دوچرخه ی مناسب و استاندارد، انتخاب لباس مناسب و با کیفیت نیز یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت می باشد.

دوچرخه سواری با استفاده از لباس و استایل معمولی نیز امکان پذیر می باشد ولی این در صورتی است که آب و هوا خوب باشد و شما قصد پیمودن مسافت طولانی را نداشته باشید، در غیر این صورت استفاده از لباس مناسب دوچرخه سواری برای مسیرهای طولانی تر و سریع تر در آب و هوایی سرد با باد ضروری می باشد.


مهم‌ترین مسئله‌ی مربوط به دوچرخه سواری در فصل سرما، پوشش و لباس شما می باشد . نکته ی کلیدی این است که بیش از حد لباس نپوشید. از آنجایی که هوای بیرون سرد است و موتوری نیست که برای شما گرما فراهم کند، گمان می‌کنید که باید لباس زیادی بپوشید. اما این کار اشتباه است. در زمان دوچرخه‌سواری بدن شما گرمای زیادی تولید می‌کند و عرق می‌کنید، در نتیجه ممکن است بدنتان بیش از حد داغ شود و بسیار عرق کنید. این موضوع ممکن است به از بین رفتن آب بدن منجر شود. در زمانی که برای مسائلی همچون چراغ قرمز توقف می‌کنید، تمام این گرما با باد سرد از بین می‌رود و بدن‌تان خیس و لرزان می‌شود.


دوچرخه‌سواری در فصل های بارانی و یا نواحی بارانی همچون شمال غرب اقیانوس آرام به یک لباس ضدآب یا مقاوم در برابر آن نیاز دارد.


لباس‌های دوچرخه‌سواری در ساده‌ترین حالت شامل شورت دو بندی یا شلوار تنگ، پیراهن دوچرخه سواری، دستکش دوچرخه سواری، جوراب و کفش دوچرخه سواری و همچنین بادگیر و پولیور می باشد که در روزهای سرد از آن استفاده می شود. کلاه دوچرخه سواری هم جزء ملزومات دوچرخه سواری است.


لباس‌های دوچرخه‌سواری معمولاً فیت و تنگ هستند، در هنگام دوچرخه‌سواری درون آن به شدت احساس راحتی می‌کنید و آن را جزئی از بدن‌تان احساس خواهید کرد و شما مزاحمت لباس را حین سواری حس نخواهید کرد، این ویژگی به ویژه در قسمت پا بسیار اهمیت دارد، چرا که پاها بیشترین حرکت را در هنگام دوچرخه‌سواری خواهند داشت. به همین دلیل است شورت‌های دوچرخه‌سواری از پارچه لاکرا ساخته می‌شوند تا کشش لازم را فراهم کنند.


کمپانی اسپشیالایزد به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های البسه دوچرخه سواری در دنیا می باشد. پیراهن دوچرخه سواری از برند مطرح اسپشیالایزد دارای چندین تکنولوژی است .

نظرات

ارسال نظر