لوازم جانبی دوچرخه برقی
لوازم جانبی دوچرخه برقی

لوازم جانبی دوچرخه برقی

لوازم جانبی دوچرخه برقی

دوچرخه های برقی یکی از هیجان انگیزترین ترکیب های یک وسیله مکانیکی و برقی هستند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از دوچرخه سواری لذت برده و در عین حال گاهی نیازمند یک نیروی رانشی اضافی برای آسان تر شدن حرکت خود هستند، دوچرخه های برقی وسیله ای است که می تواند شما را جذب خود کند.


دوچرخه برقی از اجزا و قطعات مختلفی شامل موتور، باتری، کنترل، صفحه نمایش (مانیتور) و ... تشکیل شده است. بدیهی است، کیفیت ساخت و طراحی این قطعات تاثیر زیادی در کیفیت سواری و عمر دوچرخه ی شما دارد. دوچرخه برقی نیز مانند دوچرخه ی معمولی دارای لوازم جانبی مختلفی از ججمله زین دوچرخه، لاستیک، فرمان، چراغ دوچرخه، طبق قامه دوچرخه و ... می باشد که در صورت نیاز می توان تعویض نمود .


موتور دوچرخه شارژی: بدون شک موتور دوچرخه یکی از مهم ترین قسمت های یک دوچرخه الکتریکی است. اغلب برندهای مطرح این حوزه تمایل دارند تا ساخت موتورهای دوچرخه را به شرکت های متخصص در این زمینه واگذار کرده و صرفاً وظیفه طراحی و نصب آن بر روی دوچرخه را به عهده داشته باشند. قدرت موتور بیشترین رابطه را با لذت سواری از دوچرخه دارد. دوچرخه‌هایی با قدرت موتور کمتر از 300 وات تنها برای استفاده هایی شهری مناسب هستند. برای شهرهای دارای شیب بالا مانند تهران، استفاده از دوچرخه با موتورهای 500 وات توصیه می شود.


مانیتور دوچرخه شارژی: به صورت صفحه نمایش بر روی دوچرخه برقی قابل نصب است. صفحه نمایش های LED دارای قیمت مناسب‌تری بوده و تنها میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد ولی صفحه نمایش LCD علاوه بر میزان شارژ، سرعت حرکت، زمان حرکت، مسافت طی شده و دنده را نیز نشان می‌دهد. که در مدل های DBO EZPRO ،Manhattan مختلف می باشد.


باتری دوچرخه برقی : نوع و ظرفیت باتری تاثیری مستقیمی بر قیمت دوچرخه برقی دارد. توصیه می شود دوچرخه هایی خریداری کنید که دارای باتری های مرغوب لیتیوم-یون باشند. وظیفه باتری، قدرت دادن به موتور است و موتور هم با دریافت انرژی، عمل رکاب زدن را آسانتر می کند.

نظرات

ارسال نظر