لوازم دوچرخه مورد نیاز برای دوچرخه سواری در هوای بارانی
لوازم دوچرخه مورد نیاز برای دوچرخه سواری در هوای بارانی

لوازم دوچرخه مورد نیاز برای دوچرخه سواری در هوای بارانی

لوازم دوچرخه مورد نیاز برای دوچرخه سواری در هوای بارانی

دوچرخه سواری در هوای بارانی با در نظرگرفتن ایمنی می تواند دارای فوایدی نیز برای دوچرخه سواران باشد . یکی از این فواید، به دست آوردن مهارت تعادل بهتر دوچرخه است، با این کار شما یاد می گیرید در هر شرایطی رکاب بزنید . با دوچرخه سواری در هوای بارانی سازگاری با انواع محیط ها و شرایط آب وهوایی، افزایش اعتماد به نفس و همچنین تمرکز بیشتر در شما افزایش پیدا می کند.


برای رکاب زدن در شرایط بارندگی و هوای سرد باید هم خودتان هم دوچرخه تان را تجهیز کنید . دوچرخه سواری در هوای بارانی  تجهیزات اضافی را به همراه دارد که در تابستان و دیگر فصل ها ممکن است مورد نیاز شما نباشد. مخصوصا اگر شما در آب و هوایی سرد زندگی می کنید، تجهیز دوچرخه تان با لوازم ایمنی از اهمیت خاصی برخوردار است.


لوازم دوچرخه  که در هنگام دوچرخه سواری در باران و هوای سرد باید همراه داشته باشید شامل موارد زیر است : 

از راههای جلوگیری از خیس شدن در این روزها استفاده از لباس ورزشی مناسب، به خصوص بارانی و بادگیر دوچرخه سواری می باشد و نیز بهتر است برای اطمینان یک جفت جوراب ورزشی گرم نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت خیس شدن پاها تعویض کنید. پلیور ورزشی نیز انتخاب خوبی برای این روزهاست. پلیورهای اسپشیالایزد برای گرم نگه داشتن شما در این فصل بسیار مناسب است . علاوه بر بدن، شما باید دست ها و سر خود را نیز از سرما محافظت کنید .

دستکش دوچرخه سواری را فراموش نکنید. دستکش های دوچرخه سواری برند ixs  با طراحی منحصر به فرد خود بهترین انتخاب برای دوچرخه سواران می باشد،  همچنین دستکش های برند Aione  نیز با طراحی ارگونومیک خود ضد نفوذ باد بوده و برای دوچرخه سواران مناسب می باشد .

علاوه بر موارد مذکور، دوچرخه سواران باید به لزوم استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری هنگام دوچرخه سواری نیز توجه داشته باشند. پژوهشگران انگلیسی با بررسی آمار مراجعات بیمارستانی به این نتیجه رسیدند که 34 درصد دوچرخه‌سواران به رایج‌ترین حادثه دوچرخه‌سواری یعنی ضربه به سر دچار شده‌اند.


از آنجایی که در پاییز و زمستان هوا زودتر تاریک شده و وضوح دید کمتر است، به همین دلیل به چشم آمدن برای یک دوچرخه سوار بسیار مهم است، از این رو استفاده از لباس های قابل دید و استفاده از نوارهای شبرنگ در لباس و سیستم نوری قوی مانند چراغ دوچرخه بسیار ضروری می باشد. به همین دلیل استفاده از یک چراغ جلو دوچرخه برای دید دوچرخه سوار و یک چراغ عقب دوچرخه برای دیده شدن دوچرخه سوار توسط دیگران الزامی می باشد.


در روزهای بارانی قطعاً شما نمی توانید تلفن خود را در فضای باز قرار دهید، پس بهتر است با تهیه ی کیف نگهدارنده ی موبایل ضد آب با خیال راحت از تلفن خود استفاده کنید. از این کیف‌ها می‌توانید برای ذخیره کلیدها، کیف پول، و یا هر چیز دیگری که در جیب ایمن نیست، استفاده کنید.


گلگیر دوچرخه یکی دیگر از لوازمی است که درروزهای بارانی  باید دوچرخه را با آن مجهز کرد. گلگیر ها در روز های بارانی بسیار کارآمد بوده و مانع از پرتاب آب یا گل به سمت دوچرخه سوار میشود.

گلگیر های های برند تاپیک در دو مدل هستند . گلگیر های معمولی تاپیک یا همان گلگیر چرخ جلو دوچرخه  و گلگیر چرخ عقب دوچرخه که برای چرخ های عقب و جلو طراحی شده و با توجه به مقاوم بودن در برابر آب، دارای سیستم نوار لاستیک قابل تنظیم از طریق آزاد سازی سریع پیچ مرکزی جهت بهینه سازی در تنظیم و حالت دادن به گلگیر می باشد و  محصولی عالی برای دوچرخه های جاده ای و کورسی می باشد. اما مدل هایی هم موجود هستند که بر روی بدنه دوچرخه ،لوله زین و یا زیر زین دوچرخه قابل نصب هستند و به آنها گلگیر بدنه دوچرخه گفته می شود.

نظرات

ارسال نظر