پوشیدنی های یک دوچرخه سوار
پوشیدنی های یک دوچرخه سوار

پوشیدنی های یک دوچرخه سوار

پوشیدنی های یک دوچرخه سوار

علاوه بر انتخاب دوچرخه با کیفیت و استاندارد برای دوچرخه سواری داشتن پوشش مناسب و استفاده از لوازم دوچرخه مناسب نیز بسیار اهمیت دارد .


هنگام تهیه لباس دوچرخه سواری باید مکان و نوع دوچرخه سواری خود را در نظر بگیرید ، به طور مثال لباس و پوششی که برای دوچرخه سواری شهر و جاده استفاده می کنید با پوشش شما هنگام دوچرخه سواری حرفه ای بسیار متفاوت است و همینطور پوشش شما در فصل سرما با فصل های دیگر فرق دارد . لباس‌های دوچرخه‌سواری در ساده‌ترین حالت شاملِ شورت دو بندی یا شلوار تنگ، پیراهن دوچرخه سواری، دستکش دوچرخه سواری، جوراب و کفش دوچرخه سواری و همچنین بادگیر و پولیور می باشد که در روزهای سرد از آن استفاده می شود.


استفاده از کلاه ایمنی مناسب و استاندارد نیاز به شرایط خاصی ندارد در هر صورت استفاده از کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری الزامی می باشد ، کلاه های دوچرخه سواری استاندارد در طرح ها و مدل های مختلفی می باشند که برای شرایط های مختلف طراحی شده اند که کلاه های فکی برای رشته های کوهستان و کراس کانتری مناسب می باشد تا از ضربه و آسیب به سر جلوگیری کند. 


انواع دستمال سر و گردن یا سربند ها نیز برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری ، کوه نوردی و طبیعت گردی است که می توان به هنگام دوچرخه سواری برای جلوگیری از عرق کردن و یا گرم نگاه داشتن سر از آنها استفاده کرد. 


لذت دوچرخه سواری با داشتن کوله پشتی راحت و حرفه ای بیشتر می شود . کوله پشتی ها انواع و اقسام مختلفی دارند به عنوان مثال کوله دوچرخه کوچک تر و سبک تر است اما کوله کوهنوردی بزرگ تر و سنگین تر است.به طور کلی نمیتوان از کوله کوهنوردی برای دوچرخه سواری استفاده کرد چون علاوه بر حجم بزرگ آنها، از نظر آیرودینامیکی نیز موجب کاهش سرعت در هنگام رکاب زدن میشود.


چشم‌ها در حین ورزش کردن، حتی ورزش‌های بی‎خطر نیز در معرض آسیب قرار می گیرند. عینک ورزشی مناسب علاوه بر راحت و ایمن بودن، چشم هارا در برابر خطرات فیزیکی حفظ می کند و از اشعه ماوراءبنفش (UV) مصون نگه میدارد و گستره بینایی و دید فرد را کاهش نمی دهد.


استفاده از ساعت ورزشی که دارای حافظه ذخیره باشد به شما امکان داشتن دقیق ترین اطلاعات،  از راندمان عملکرد شما را می دهد. ساعت های ورزشی دارای نمایشگر بزرگ و خوانا بوده که امکان استفاده از آن را راحت می کند . 


یکی دیگر از تجهیزات مهم در دوچرخه سواری کفش استاندارد و با کیفیت می باشد . کفش دوچرخه سواری به منظور هر چه بهتر رکاب زدن افراد طراحی شده است ، این کفش ها عملکرد رکاب زدن را بهبود می بخشد . کفش های دوچرخه سواری نیز در رشته های مختلف متفاوت می باشد و مدل های زیادی دارند . از کفش های دوچرخه سواری نمی توان برای پیاده روی استفاده کرد. 

نظرات

ارسال نظر