لوازم مورد نیاز برای دوچرخه سواری با کودک
لوازم مورد نیاز برای دوچرخه سواری با کودک

لوازم مورد نیاز برای دوچرخه سواری با کودک

لوازم مورد نیاز برای دوچرخه سواری با کودک

دوچرخه سواری برای کودکان بسیار لذت بخش و هیجان انگیز می باشد در صورتی که ایمنی برای کودکان رعایت شده باشد . از جمله مزیت های دوچرخه سواری کودکان، حس استقلال، ایجاد اعتماد به نفس، سلامت جسمی و ماجراجویی را می توان نام برد . البته این را باید در نظر گرفت که ممکن است خطرناک هم باشد ، شما می توانید با تهیه لوازم مورد نیاز دوچرخه، کودکتان را دوچرخه سواری آماده و آن را برایش لذت بخش و بدون خطر کنید. 


وقتی از ایمنی صحبت می‌کنیم، منظور کلاه ایمنی دوچرخه، چراغ دوچرخه، بدنه‌ی دوچرخه محکم و مناسب است.


تنها تهیه کلاه ایمنی مهم نیست، بلکه باید مطمئن شوید که کودکتان به خوبی از آن استفاده می‌کند. یک کلاه ایمنی خوب، باید روی سر قرار بگیرد و تمامی سر و پیشانی را بپوشاند اما گوش‌ها بیرون بمانند، هرگز از یک کلاه ایمنی شکسته یا خراب استفاده نکنید. 


علاوه بر انتخاب کلاه ایمنی انتخاب دوچرخه در اندازه مناسب هم بسیار مهم است، هنگام خرید دوچرخه بچه گانه، کودک باید روی دوچرخه بنشیند و فرمان دوچرخه را با دست‌هایش بگیرد، در چنین شرایطی پنجه‌ی پاهایش باید به روی زمین برسد،  همچنین دست هایش به راحتی دستگیره را بگیرد . سایز دوچرخه ی کودکان معمولا بین 20 تا 24 متغیر می باشد که بر اساس قد کودکان انتخاب می شود .

معمولا بعضی از دوچرخه های سایز 12 که برای کودکان 2 تا 4 سال طراحی می شوند رکاب ندارند و برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان در این سن بسیار ایده آل هستند مانند دوچرخه های نوپا موجود در سایت . دوچرخه های فوجی دارای بدنه محکم واستاندارد می باشد که دارای سایز 20 و در دو مدل kit20 و fazer 20 می باشد .  


کودکان برای دوچرخه سواری نیاز به لباس مخصوص ندارند، همین که لباس مناسب و راحتی باشد کافی می باشد البته که برای جلوگیری از آسیب دیدن به هنگام ضربه دیدن، بهتر است از آرنج بند و یا زانوبند دوچرخه استفاده شود تا در هنگام زمین خوردن آسیب جدی نبیند . 


بعضی از لوازم را نیز می توان برای انگیزه دادن به کودک برای دوچرخه سواری مثل سبد جلو دوچرخه ، چراغ، زنگ و .... تهیه نمود . 

نظرات

ارسال نظر