تجهیز دوچرخه و کمپینگ با دوچرخه
تجهیز دوچرخه و کمپینگ با دوچرخه

تجهیز دوچرخه و کمپینگ با دوچرخه

تجهیز دوچرخه و کمپینگ با دوچرخه

کمپینگ  در طبیعت و سفر با دوچرخه بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است که به غیر از آمادگی های لازم و قدرت جسمانی نیاز به تجهیز دوچرخه با لوازم مورد نیاز هم می باشد . تجهیز دوچرخه به معنی ایمنی و سهولت بیشتر در دوچرخه سواری می باشد ، وسایلی مثل چراغ دوچرخه، زین دوچرخه، قفل دوچرخه، کیلومتر شمار دوچرخه، گلگیر دوچرخه ، کلاه دوچرخه و ... همگی از جمله لوازمی هستند که هر شخص با توجه به نیاز خود آن ها را تهیه می کند . 


در اصل اولین موضوع برای کمپینگ با دوچرخه انتخاب دوچرخه ی مناسب می باشد، سفر با دوچرخه در اصل به کشف کردن راه ها و مسیر های صعب العبور می پردازد که به همین دلیل دوچرخه کوهستانی گزینه ی ایده آل بسیاری از دوچرخه سواران است. شما می توانید دوچرخه ی خود با لوازمی که در بالا  اعلام شد تجهیز کنید، در زیر کارایی هر کدام را توضیح می دهیم . 


داشتن چراغ جلو و چراغ عقب خطر برای دوچرخه ضروری می باشد ، چراغ دوچرخه به رانندگان دیگر این امکان را می‌دهد که نسبت به وجود دوچرخه سوار آگاه شوند و بیشتر احتیاط کنند ، برخی از چراغ ها نیز روی کلاه نصب می شوند و به چراغ هشدار معروف هستند، برای دید در شب بسیار کاربردی هستند . همراه داشتن یک مدل چراغ هم برای داخل چادر ضرروری می باشد . 


کیلومترشمار دوچرخه: برای اینکه مسافت طی شده با دوچرخه یا از وضعیت تمرینی خود اطلاع داشته باشید بهتر است روی دوچرخه خود کیلومترشمار نصب کنید . کیلومترشمارها قابلیت نمایش مسافت طی شده، سرعت ماکزیمم، سرعت متوسط، ساعت، کرونومتر، کل زمان دوچرخه سواری، کالری مصرفی، و در مدل های پیشرفته تعداد ضربان قلب، تعداد دورپا، ارتفاع، دمای محیط، میزان رطوبت و ... را دارند .


استفاده از گلگیر نیز برای دوچرخه ضروری می باشد ، زیرا که ممکن است مسیری که برای کمپینگ انتخاب می کنید دارای گل و لای باشد و با هر بار رکاب زدن گل ها به اطراف پرتاب شود، پس برای حل این مشکل بهتر است از گلگیر استفاده شود .
 

مورد بعدی داشتن زین مناسب است که در طول مسیر راحت دوچرخه سواری کنید . این ها لوازمی است که باید با آن دوچرخه ی خود را برای کمپینگ تجهیز کنید .حال باید لوازم و تجهیزاتی که برای خود کمپینگ مورد نیاز شماست را تهیه کنید .
 

البته نه همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی لوازم، بلکه آنهایی که خیلی ضروری و سبک هستند به طور مثال همراه داشتن وسایل خواب مثل کیسه خواب و ست خواب که همراه داشتن آن برای کمپینگ ضروری است . کیسه خواب  wanabee  مدل ALTI SQ15 مناسب فصل های بهار و تابستان می باشد, جنس رویه از پلی استر و جنس داخلی آن از الیاف می باشد, دارای دمای راحت: 15  و کمترین درجه: 12  می باشد.  همراه داشتن آب از ضروریات سفر است.

در نظر گرفتن یک قمقمه باعث می شود آب در دسترس باشد و به راحتی از آن استفاده کنید. با ارزش ترین وسیله سفر شما، دوچرخه تان است، پس محافظت از آن اهمیت دارد، شما می توانید به وسیله ی قفل رمزی فوجی دوچرخه ی خود را قفل کنید . 


داشتن لباس مناسب و راحت نیز از دیگر موارد کمپینگ با دوچرخه است ، لباس های شبرنگ برای دوچرخه سواری اهمیت دارد به ویژه شب ها یا در مسیری که نور کمتر است. همچنین نوع لباس های شما به اقلیم، فصل سفر و مقصد نیز بستگی دارد.

نظرات

ارسال نظر