محصولات تعمیر و سرویس دوچرخه برند لیکومولی
محصولات تعمیر و سرویس دوچرخه برند لیکومولی

محصولات تعمیر و سرویس دوچرخه برند لیکومولی

محصولات تعمیر و سرویس دوچرخه برند لیکومولی

لیکو مولی Liqui Moly شرکت آلمانی تولیدکننده انواع روغن‌ها، گریس‌های صنعتی و روان‌سازهای مورد استفاده در صنعت خودروسازی است که در سال ۱۹۵۷ و در شهر اولم آلمان تأسیس شده‌است .این شرکت با تولید بیش از ۱۷۵۰ نوع محصول برای خودروهای سنگین، سواری، موتور سیکلت، قایق، خودروهای کارتینگ و ماشین آلات صنعتی بیشترین تنوع محصول را بین شرکت‌های تولیدکننده در دنیا دارد.لیکومولی در بیش از ۹۰ کشور جهان فعال است. این شرکت حدود نیم‌قرن پیش در آلمان کار خود را آغاز کرده است و توانسته در این مدت در بازاری که غول‌های صنعت نفت در آن حضور داشتند جایگاه بسیار قدرتمندی را از آن خود کند تا جایی که در سال جاری میلادی موفق شد تا برای ششمین بار پیاپی عنوان بهترین برند روغن موتور را از سوی چهار نشریه معتبر آلمان دریافت کند.

ایران بازار بسیار بزرگ و مهمی در زمینه محصولات وابسته به خودرو است و این مسئله از سوی لیکومولی موردتوجه قرار گرفته و به همین دلیل این شرکت برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازار ایران و گسترش همکاری با نشت بن دارد.شرکت نشت بن، نماینده انحصاری محصولات Liqui Moly آلمان در ایران است که از سال 1375 محصولات لیکومولی را با بالاترین سطح کیفی در بازار ایران عرضه می نماید. کارخانه نشت بن مجهز به امکانات روز در شهرک صنعتی اشتهارد فعال است. این محصولات هم‌اکنون تنها در 2کشور جهان یعنی آلمان و ایران به تولید می‌رسد و شرکت نشت‌بن به‌عنوان نماینده انحصاری این برند در ایران هم‌اکنون حدود 40 محصول روان‌کننده، افزودنی و ... را در بازار ایران عرضه می‌کند که بخشی از این محصولات در داخل کشور و تحت لیسانس و نظارت لیکومولی به تولید می‌رسند. ازجمله این محصولات عبارتند از:

روغن‌ موتورهای بنزینی ،دیزلی وگاز سوز

روغن‌های دنده خودرو و دنده صنعتی

روغنهای هیدرولیک وگردشی

سیالات خنک‌کننده و آب صابونها

روغن‌های عملیات حرارتی و فلزکاری

روغنهای صنعتی (توربین وکمپرسور و ژنراتور و ...)

بیش از 500 نوع افزودنی سوخت و روغن و محافظ خودرو و....

تمیز کردن دوچرخه از مهم ترین اقدامات مربوط به محافظت و نگهداری از دوچرخه به شمار می آید. بعد از تمیز کردن، دومین عامل مهم در افزایش عمر دوچرخه روغن کاری مناسب آن است. بسیاری از دوچرخه سواران، حتی دوچرخه سواران حرفه ای، بدون آگاهی لازم به روغن کاری دوچرخه می پردازند و به آن خود آسیب می رسانند. نکته مهم قبل از روغن کاری تمیز کردن دوچرخه است. اگر یک دوچرخه کثیف را روغن کاری کنید، چیزی جز کثیفی بیشتر برای آن به ارمغان نیاورده اید!

قسمت هایی از دوچرخه که باید مورد روغن کاری قرار بگیرند:

زنجیر
زنجیر قسمتی از دوچرخه است که بیشتر از سایر قسمت ها نیاز به روغن کاری دارد. در فصل زمستان، وقتی در زیر باران برای مدت طولانی دوچرخه سواری کردید،بعد از رسیدن به خانه حتما زنجیر دوچرخه را روغن کاری کنید (البته اول آن را خشک کنید). در تابستان، اگر هر روز دوچرخه سواری می کنید، 2 تا 3 بار در ماه زنجیر دوچرخه را روغن کاری کنید. برای این کار، ابتدا زنجیر را بچرخانید، و در همین حین قطرات روغن را بر محور های زنجیر بریزید. سپس زنجیر را بر روی تمام دنده ها بیاندازید تا بتواند با تمامی اجزای موجود در عقب و جلوی دوچرخه کار کند. با یک کهنه یا پارچه نخی زنجیر را خشک کنید (یعنی روغن اضافی را بگیرید). لمس کردن زنجیر باید احساس رطوبت به شما دست دهد، نه اینکه از زنجیر روغن بر زمین ریخته شود! 
سایر قسمت ها مثل زنجیر نیاز به روغن زیادی ندارند. اگر احساس کردید سایر قسمت ها خشک است یا سر و صدایی از آنها شنیده شد، کمی روغن به آن قسمت ها آغشته کنید.

شاخک های ترمز
در هنگام روغن کاری شاخک های ترمز مواظب باشید که قطرات روغن بر روی قاب چرخ یا صفحات ترمز نریزد و از قدرت ترمز نکاهد.

 دسته ترمز (شاهین ترمز)

در این مورد نیز، کمی روغن ریخته و ادامه آغشته کردن روغن را با انگشتان خود انجام دهید. دسته ترمز را بگیرید تا تمامی نقاط آن در تماس با روغن قرار گیرد و بسیار روان کار کند.

کابل ها

اگر توانستید کابل های دنده و سیستم ترمز را از فریم جدا کرده و با انگشتانتان کمی روغن به آن ها بمالید.

سیستم تعویض دنده

قطراتی از روغن را بر روی سیستم تعویض دنده بریزید. سپس با دستان خود آن را در جهت های مختلف حرکت دهید تا تمامی قسمت های آن به روغن آغشته شود.

چرخ های دوار
این چرخ های کوچک بسیاری از روغن زنجیر را به خود آغشته می کنند، اما بد نیست که کمی روغن به آن ها بمالید. در هنگام اضافه کردن روغن حتما زنجیر دوچرخه را به چرخش در آورید تا تمامی قسمت ها درگیر شود.

سیستم مکانیکی جلو
سیستم مکانیکی جلو شامل سیستم تعویض دنده جلو و پیچ ها و ... می باشد. پیچ ها و نقاط محور مانند و مفصل مانند را روغن کاری کنید.

در آخر روغن اضافی را پاک کنید
دوچرخه ها به مقدار زیادی روغن نیاز ندارند و همین حد کم به تمامی اجزا نشت خواهد کرد. روغن اضافی باعث جمع شدن کثیفی و ایجاد خرابی می شود. این یکی از اشتباهات متداولی است که دوچرخه سواران مبتدی مرتکب آن می شوند. از یک کهنه یا پارچه نخی برای گرفتن روغن اضافی استفاده کنید.
روغن دوچرخه لیکومولی بسیار مرغوب بوده و به شما در این راه کمک می کند،‌ دوچرخه خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید و تمامی نقاط گقته شده را روغن کاری کنید. همیشه به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر مواظب دوچرخه خود باشید، عمر و دوام آن بیشتر خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر