محمد دانشورخرم کسی که در دوچرخه سواری سرعت شگفتی آفرید
محمد دانشورخرم کسی که در دوچرخه سواری سرعت شگفتی آفرید

محمد دانشورخرم کسی که در دوچرخه سواری سرعت شگفتی آفرید

محمد دانشورخرم کسی که در دوچرخه سواری سرعت شگفتی آفرید

محمد دانشور خرم
متولد آبان سال ۱۳۷۲ در شهر مقدس مشهد.
ورزش را باتوجه به علاقه پدرش از کودکی آغاز کرد و ابتدا دوچرخه سواری را در بخش کوهستان شروع کرد.
با حمایت های خانواده و باتوجه به حضور افرادی همچون کیوان کهن فکر و رضا مجاهدی (مربی پایه دانشور)در شهر مشهد ، او به سرعت علاقمند شد .
اولین مدال خود را در مسابقات المپیاد دانش آموزی در زنجان کسب کرد.
سال ۱۳۸۸ و بعد از کسب مدال در مسابقات لیگ جوانان ،محمد ابوحیدری مربی تیم ملی جوانان به او اعتماد کرد و دانشور را به اردو تیم ملی دعوت کرد.
دانشور که رسم وفاداری را به خوبی آموخته بود بعد از ۷ ماه حضور در تیم ملی و با زحمات ابوحیدری جواب اعتمادش را به خوبی داد و موفق به کسب مدال نقره قهرمانی آسیا رشته کایرین و مدال برنز رشته تیم اسپرینت شد.

این مدال ها شروعی بود برای تاریخ سازی دانشور در چند سال بعد .
هیچکس حتی فکرش را هم نمی کرد دانشور باتوجه به فاصله ۸ماه از میادین و مسابقات به یکباره با قدرت وارد اردو تیم ملی شود و بتواند مدال طلا بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی را کسب کند و باعث شود دوچرخه سواری سرعت ایران نیز هرچند کوتاه اما برای مدتی در صدر آسیا جا خوش کند‌.
محمد دانشور ۲۳ ساله دارنده اولین مدال طلا کایرین بازیهای آسیایی،مدال طلا یک کیلومتر قهرمانی آسیا بزرگسالان،۳مدال نقره وبرنز جوانان آسیا،بیش از ۱۰ مدال کاپ آسیایی،۳مدال جام باشگاه های آسیا،بیش از ۳۰ مدال لیگ برتر بزرگسالان و جوانان و همچنین حدود ۲۰ مدال طلا قهرمانی کشور است‌.
او هم اکنون با تمام قدرت و توان به تمریناتش زیر نظر محمد ابوحیدری و حسین کربلایی (مربی و کمک مربی وی) می پردازد تا با امید به خداوند و کمک مسئولین بتواند در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نیز از  عنوان خود دفاع کند.
 
محمد دانشور    محمد دانشور 

محمد دانشور
دانشور رکورد دار رشته ۲۰۰متر با زمان ۹ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه و رشته یک کیلومتر با زمان ۳دقیقه ،۳ثانیه و ۳۷۷ هزارم ثانیه و همچنین تنها دوچرخه سوار ایرانی است که توانسته در جمع ۸نفر برتر جهان (طبق اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری) قرار بگیرد.
برای محمد دانشور جوان آرزومندیم که سالم و پرتوان بماند چراکه چشم امید خانواده دوچرخه سواری به اوست.


تاریخ خبر: 1395/09/17
 

نظرات

ارسال نظر