تشخیص مسیرهای امن دوچرخه سواری
تشخیص مسیرهای امن دوچرخه سواری

تشخیص مسیرهای امن دوچرخه سواری

تشخیص مسیرهای امن دوچرخه سواری

طراحی مسیر برای سفر با دوچرخه به خودی خود به اندازه خود سفر جذاب است. وقتی که برای اولین بار می خواهید از طریق نقشه،، مسیر حرکت خود را بیابید و یا وقتی دنبال بهترین مسیرها برای دوچرخه سواری هستید یک نقشه خوب می تواند بسیار مفید باشد. از ورژن های الکترونیکی گوگل مپ گزینه ی مناسبی برای دوچرخه نمی باشد ولی می توان به عنوان طراحی اولیه از آن استفاده کرد .


البته ممکن است چون بار اولتان می باشد که مسیری را برای دوچرخه سواری انتخاب کرده اید ، تا حدی گیج کننده باشد ولی نگران نباشید شما می توانید از طریق کیلومتر شمار دوچرخه نیز مسیر خود را مشخص کرده و یا در طول مسیر با استفاده از کیلومتر شمار نشانه گذاری کنید تا برای بازگشت گم نشوید .


چک کردن هوای هر فصل در منطقه مورد نظر شما می تواند تاثیر قابل توجهی در لذت بردن شما از برنامه پیش رو داشته باشد. شما می توانید در هر شرایط آب و هوایی به سفر خود ادامه دهید به شرطی که قبلا برای شرایط مورد نظر پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشید. همیشه در نظر داشته باشید ، بهترین زمان برای گردشگری عمومی در هر منطقه حتما بهترین زمان برای مسافرت با دوچرخه نیست. ممکن است شما ترجیح دهید خارج از فصل اصلی منطقه مسافرت کنید.


حفظ یک پارچگی و ایمنی مسیرهای دوچرخه سواری در شهرها مستلزم رعایت نکته های فنی این مسیرها می باشد، مسیر های دوچرخه سواری در شهر ها به نسبت کوهستان ها و جاده ها مناسب تر بوده و ایمنی بیشتری دارد .


برای دوچرخه سواری در جاده های کوهستانی که دارای شیب های تند و مسیر های سخت می باشد بهتر است لوازم ایمنی همراه داشته باشید . البته که برای مسیرهای شهری نیز باید لوازم ایمنی خود را همراه داشته باشید.


در مسیرهای کوهستانی به دلیل اینکه ممکن است مسیر عبوری شما مسیر رودخانه بوده و یا خطر ریزش سنگ را داشته باشد بهتر است از قبل راجب مسیر تحقیق کرده و توسط یک فرد آشنا امنیت مسیر مورد نظر را بررسی کنید .

بهتر است در روزهای بارانی از رفتن به مسیر های کنار رودخانه ها یا مسیر های پر شیب کوهستانی جداً خوداری نمائید . به همراه داشتن کلاه ایمنی دوچرخه، لباس مناسب دوچرخه سواری و لاستیک مناسب همینطور لوازم دوچرخه مناسب از مهمترین و اولیه ترین لوازم جانبی می باشد که باید به همراه داشته باشید .

نظرات

ارسال نظر