پنجه رکاب کرنک برادرز مدل Eggbeater 11
پنجه رکاب کرنک برادرز مدل Eggbeater 11

پنجه رکاب کرنک برادرز مدل Eggbeater 11

پنجه رکاب کرنک برادرز مدل Eggbeater 11

CRANK BROTHER از جمله معروف‌ترین تولیدکنندگان کفش‌های دوچرخه‌سواری کوهستان و لوازم دیگر مربوط به این رشته است. مشتریان این محصولات، دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هستند که محصولات امتحان‌ شده توسط بهترین ورزشکاران جهان را انتخاب می‌کنند. قیمت محصولات CRANK BROTHERS در مقایسه با کیفیت آن‌ها و در میان محصولات دیگر شرکت‌های تولید‌کننده بسیار منطقی و نسبت به عملکرد آن، فوق‌العاده توجیه‌پذیر است. شهرتCRANK BROTHERS  بیشتر به‌خاطر تولید پنجه‌رکاب برای رشته‌های کراس کانتری و دانهیل است.

این شرکت آمریکایی در سال 2000 تاسيس شد و در زمینه لوازم جانبی دوچرخه فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت به خاطر نوآوري هاي خاص خود در طراحي محصولات، شهرت يافته و توانسته طرح های زیادی را در این سالها از آن خود کند.

پنجه رکاب کرنک برادرز مدل Eggbeater 11 از جمله این محصولات فوق العاده است. جنس این پنجه رکاب از تیتانیوم می باشد و دارای وزن بسیار سبکی است. قابلیت قفل شدن این پنجه رکاب ها باعث افزایش بازدهی دوچرخه سوار می شود، به این صورت که در این سیستم کفش دوچرخه سواری روی پدال قفل شده و دوچرخه سوار می تواند در حین بالا آوردن پا نیز از عضلات پشت پا (همسترینگ) استفاده کرده و نیروی پیشرانه برای دوچرخه تولید کند اما در حین رکاب زدن با پدال ساده، دوچرخه سوار فقط با فشار دادن پدال به سمت پایین می تواند برای دوچرخه نیروی محرکه ایجاد کند.یعنی دوچرخه سوار در حین بالا آوردن پا، نمی تواند نیرویی برای جلو بردن دوچرخه تولید کند.

برای استفاده از این پدال ها به کفش های مخصوصی نیاز است،همچنین دوچرخه سواران برای اتصال کفش هایشان به پدال ها، به پل هایی احتیاج دارند. این پل های پنجه رکاب به ته کفش دوچرخه سواري پيچ مي شوند اما ابتدا بايد با پدال ها به درستي تطبيق داشته باشند تا بستن و جدا کردن پل ها در وضعيتي ايمن انجام شود. به همين دليل، پل ها با پدال ها عرضه مي شوند و نه با کفش ها ! قرارگيري صحيح پل روي کفش ها براي عملکرد صحيح سيستم پدال هاي فيکس (قفل شونده) لازم است. قرارگيري نادرست پل يا تنظيم نبودن پيچ حساسيت پدال (تنظيم کننده ميزان نيروي وارده براي خروج کفش از پدال) سبب بروز مشکلات در هنگام جدا کردن کفش و زانو درد خواهد شد..

قفل این کفشها با چرخاندن مچ پا به سمت بیرون آزاد می شود و دوچرخه سوار می تواند پای خود را از رکاب آزاد کند. معمولا کمی زمان لازم است تا دوچرخه سوار به پنجه رکاب عادت کند.

با استفاده از پدال های قفل شو بازدهی دوچرخه سوار تا حدود 20 تا 30 درصد افزایش می یابد که مخصوصا در سربالایی ها و رسیدن به حداکثر سرعت حائز اهمیت است. همچنین توان خروجی ورزشکار افزایش می یابد و کالری بیشتری مصرف می شود.انتقال بهینه قدرت از پاهای دوچرخه سوار به پدال ها و بدون اینکه انرژی دوچرخه سوار به هدر برود، صورت می گیرد.علاوه بر این پاها می توانند در تمام 360 درجه چرخش پدال، بر روی پدال متصل (فیکس) باقی بمانند، به این معنی که نیروی وارده در هنگام بالا کشیدن پدال برابر با نیروی وارده به پدال در هنگام پایین بردن پدال ها می باشد.

با محصولات کرنک برادرز، دوچرخه سواری را با لذت بیشتری تجربه کنید.

نظرات

ارسال نظر