دوچرخه سواری با کیلومتر شمار
دوچرخه سواری با کیلومتر شمار

دوچرخه سواری با کیلومتر شمار

دوچرخه سواری با کیلومتر شمار

طبق تحقیقات پزشكی، دوچرخه سواری به میزان حداقل 32 کیلومتر در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش میدهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام 20 کیلومتر در ساعت در جاده ای هموار 450 کیلو کالری در ساعت مصرف می کند، احساس جوانی در فرد ایجاد کرده و استرس را می کاهد. دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی هوازی است و این نوع ورزش برای ریه ها که نقش ارسال و تامین اکسیژن خون را دارند  مفید است . داشتن قلب و ریه هایی قوی ازپارامترهای اساسی سلامتی جسم است .


یک دوچرخه سواری سالم و هوشمند نیاز به اطلاعات کافی از مسیر و دوچرخه دارد که در این صورت یک وسیله کوچک و کارآمد، ورزش و دوچرخه‌سواری را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اين وسيله را نيز بايد در ليست وسايل ضروري در دوچرخه سواري به خصوص كوهستان قرار داد چون اگر دوچرخه سواري كوهستان را به صورت حرفه اي دنبال مي كنيد پس بايد از وضعيت تمريني خود اطلاع داشته باشيد و هم چنين پس از برنامه ها ي دوچرخه سواري گزارش سفر خود را تهيه كنيد.

کیلومتر شمار دوچرخه برای راحتی و دقت در محاسباتی مانند مسافت طي شده، سرعت ماكزيمم، سرعت متوسط، ساعت، كرونومتر، كل زمان دوچرخه سواري، كالري مصرفي، و در مدل هاي پيشرفته تعداد ضربان قلب، تعداد دورپا، ارتفاع، دماي محيط، ميزان رطوبت و ... ساخته شده و بسته به مدل، کارهای متفاوتی انجام میدهد که در سبک های حرفه ای تر مانند مارک معروف تاپیک و سیگما این تعداد محاسبات به حد اکثر خود میرسد. 


تاپیک بار دیگر محصولی به بازار ارائه کرده که در نوع خود بی نظیر بوده. کیلومتر شمار تاپیک به همراه یک سنسور دو کاره (سرعت و دور پا) که از طریق بلوتوث به آن وصل می شود.


این کیلومترشمار با تکنولوژی بی سیم دو حالته خود  (کامپیوتر و ریموت) در دسترس شما قرار گرفته است و به شما این امکان را می دهد که یا از طریق خود کامپیوتر TOPEAK وضعیت سرعت و مسافت طی شده را کنترل کنید و یا با اتصال آن به گوشی تلفن همراه هوشمند خود و نرم افزار مخصوص، داده ها را پردازش و با افزودن GPS  به این داده ها، تسلط کامل بر نحوه و میزان رکابزنی خود داشته باشید و در نهایت همچون یک مربی با استفاده از خروجی آن ها نسبت به تمرینات اصولی در راه تناسب اندام خود گام بردارید. شما می توانید برای صرفه جویی درمصرف باتری و یا به هنگام اتمام شارژ کامپیوتر، حالت ریموت که بسیار به شما کمک خواهد کرد را انتخاب کنید.


از ویژگی های کیلومتر شمار تاپیک ضد آب بودن، وزن سبک و قابلیت نصب آسان آن روی فرمان دوچرخه می باشد. همچنین کیلومتر شمار تاپیک دارای باتری با بازدهی 900 ساعت می باشد که این خصوصیات منحصر به فرد این محصول باعث شده تا مورد پسند بسیاری از دوچرخه سواران باشد.


همچنین شما با تهیه سنسور ضربان قلب که به این مدل کیلومتر شمار از طریق بلوتوث متصل شده و کاملا با نرم افزار تلفن همراه سازگار است نیز می توانید بر سوخت و ساز بدنتان به هنگام دوچرخه سواری مشرف شده و میزان مصرف کالری خود در تمامی لحظات را بررسی نمایید . طراحی محصول به گونه ای است که برای اندازه گیری میزان ضربان قلب باید با استفاده از بند قابل تنظیم به دور قفسه سینه سنجیده شود. این محصول میتواند میانگین وحداکثر ضربان قلب را نیز اندازه گیری کند که این ویژگی کمک زیادی به بررسی میزان فعالیت بدن در مدت زمان طولانی می کند.

نظرات

ارسال نظر