کیلومترشمار بی سیم سیگما BC 16.16 STS CAD
کیلومترشمار بی سیم سیگما BC 16.16 STS CAD

کیلومترشمار بی سیم سیگما BC 16.16 STS CAD

کیلومترشمار بی سیم سیگما BC 16.16 STS CAD

در ابتدا کیلومتر شمارهای اولیه مکانیکی بودند که ساختار سیمی داشتند و به چرخ وصل می شدند ولی امروزه از کیلومتر شمارهای بدون سیم یا وایرلس استفاده می کنند که ضریب خطا را کمتر می کنند و از داشتن کابل بر روی چرخ و فرمان بی نیاز هستند.
معمولا کیلومتر شمارها صرفا جهت نشان دادن مسافت طی شده بکار نمی روند بلکه امروزه جهت سرویس سالانه
دوچرخه و هماهنگ با گوشی همراهتان و استفاده از تکنولوژی را به همراه دارد.
اگر شما سری به دوچرخه فروشی بزنید، به احتمال زیاد هیچ کیلومتر شمار یا سرعت سنج کابلی نخواهید دید، در عوض، کیلومترشمارهای کامپیوتری به چشمتان خواهد خورد. در کیلومترشمارهای کامپیوتری یک آهنربا به یکی از
چرخ ها و یک مبدل نیز به دوشاخ چرخ وصل شده است که با هر چرخش چرخ ، آهنربا یکبار از جلو مبدل رد می شود و جریان برقی با ولتاژ پایین در مبدل تولید می کند.کامپیوتر تعداد این پالس ها یا افزایش ولتاژ ها را می شمرد و از آنها برای محاسبه مسافت پیموده شده استفاده می کند.
همچنین می توانید کامپیوتر آنها را مطابق با محیط چرخ ها برنامه ریزی کنید. محیط چرخ برابر است با مسافت پیموده شده طی یک گردش کامل چرخ. هر بار که کامپیوتر متوجه یک پالس می شود ؛ یک رقم به کل مسافت پیموده شده اضافه کرده و عدد جدید را روی صفحه نمایش نشان می دهد.بسیاری از خودروهای مدرن نیز، از سیستمی نظیر این استفاده می کنند. ولی به جای داشتن یک مبدل مغناطیسی روی چرخ، از یک چرخ دنده که به شفت خروجی گیر بکس متصل است و یک حس گر مغناطیسی که پالس های ناشی از رد شدن دندانه های چرخ دنده را می شمارد، استفاده می کنند
.

کیلومترشمار بی سیم سیگما BC 16.16 STS CAD  دارای سیستم یادآوری زمان سرویس براساس مسافت طی شده می باشد. این کیلومتر شمار 16 کاره، ضد آب است و قابلیت برقراری ارتباط با گوشی اندروید با استفاده از تکنولوژی NFC را داراست. همچنین قادر است اطلاعات آماری را تا 12 ماه ذخیره نگه دارد.
 

نظرات

ارسال نظر